Cambrils proposa que tots els CEIP i IES concentrin les matèries lectives al matí

La jornada integradora és una de les accions del projecte educatiu de ciutat, tot i que no es farà el pròxim curs

No serà pel curs que començarà el pròxim setembre, però sí que es preveu a molt curt termini, una vegada s'aprovi la llei d'educació catalana (LEC), que ho ha de permetre. Salvador Matas, que és el regidor d'Educació de l'Ajuntament de Cambrils, explica que aquesta modificació horària «ha de ser del conjunt de la ciutat» per poder coordinar, segons diu, el transport escolar i les activitats destinades als alumnes que es fan fora dels centres. Matas va explicar ahir aquesta iniciativa, que s'inclou en el redactat del PEC, un projecte en què es preveuen cinc programes nous, cinc recursos i diferents accions i àmbits de treball. A grans trets, amb l'anomenada «jornada integradora» es proposa concentrar totes les assignatures lectives als matins, i a la tarda, la sisena hora i les activitats extraescolars. Matas explica que pel curs vinent l'adaptació horària no serà possible perquè «hi ha llacunes legals», però confia que es podrà fer en un breu període; a partir d'aquest curs, però, es treballarà amb els centres i la resta d'agents implicats per definir un projecte conjunt que es pugui presentar a Educació perquè l'aprovi.

La proposta de canvi horari, a mig camí entre l'actual i la jornada intensiva, és una de les moltes iniciatives proposades en el PEC de Cambrils, que es va fer públic ahir després de mesos de treball de cinc comissions, de les quals han format part una setantena de persones. I, més enllà d'aquestes, hi ha altres iniciatives «que afecten l'educació al llarg de la vida», segons el regidor. Les propostes suposen crear un consell d'infants, fomentar els hàbits saludables i millorar la mobilitat creant camins escolars segurs perquè es pugui anar a peu als centres i millorant el transport a les escoles, entre d'altres.

EL PEC

Algunes de les propostes del projecte educatiu de ciutat
Programa per la convivència escolar (gestionar els conflictes, fomentar la identitat a través d'una ruta pel nucli antic...)
Crear un consell d'infants
L'anticoncurs, un concurs crític per a joves (treball en valors a través dels grafits i el hip-hop)
Fomentar hàbits alimentaris saludables
Millorar la mobilitat (suport viari d'agents cívics, camins escolars segurs i ampliació del programa de mobilitat segura)
Innovació educativa i comunitària (sol·licitar un pla educatiu d'entorn, millorar la participació de les entitats i millorar les activitats extraescolars...)
Continuar l'escola de mares i pares
Millorar la web d'educació i formació per fer-ne una eina de debat
Programes de formació intercultural
Alfabetització tecnològica

Encaixar horaris

L'any passat, el Departament d'Educació no va autoritzar la jornada integradora als centres cambrilencs. El principal escull era, precisament, el desencaix dels horaris entre els diferents ensenyaments. Al CEIP Cambrils el problema era que els alumnes d'infantil es quedaven sense classe a la tarda, una opció que no s'adequa a la normativa. En canvi, la LEC deixa la porta oberta a fer aquestes modificacions horàries, que han de disposar del suport de la comunitat educativa. Fomentar que tots els centres del municipi facin aquest horari hauria de facilitar l'encaix dels horaris amb altres activitats que es fan fora dels centres educatius, com ara les classes a l'escola de música, per exemple. Al Camp de Tarragona hi ha dos centres que tenen l'horari concentrat al matí, una mesura que s'ha pres, però, per evitar l'absentisme escolar a la tarda.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.