Trabber creixerà un 20% aquest any després d'un canvi de posicionament
El cercador ofereix el preu final del vol al comparador, amb taxes, extres i comissions incloses
L'empresa envia ofertes de vol personalitzades amb piulades
al Twitter
Hi ha tendència a oferir-te un preu i després anar-t'hi afegint coses, i és un problema
El cercador per comparar vols i hotels Trabber ha fet un canvi de rumb per a la transparència i inicialment hi inclouen el preu final, amb totes les taxes, plusos i comissions incloses. Aquest canvi ja dóna els seus fruits i enguany a l'empresa preveu créixer un 20% tant en visites com en operacions generades i en facturació. L'any passat van superar els 400.000 euros d'ingressos i preveuen apropar-se al mig milió aquest any.Al 2011 van superar els 3 milions de visites i els 16.9 milions de pàgines vistes. A més, van generar 75.000 operacions de compra de bitllets i reserves d'hotels i cotxes. Trabber és un agregador, no ven el vol sinó que enllaça amb el web que el ven.
Nascuda al 2005, a Trabber van decidir fer un gir l'any passat. “Vam veure que en el mercat hi havia la tendència d'oferir-te un preu i després afegir-t'hi coses. Al principi només ho feien les companyies low cost però es va anar generalitzant”, explica Òscar Frías, fundador de Trabber. La tendència distorsionava els resultats en la cerca de vols, i van detectar que això no agradava als usuaris: “Tenim molt de feed back dels usuaris i vam veure que era un problema. Molta gent demanava el preu final.” Actualment, amb la crisi i la pèrdua de poder adquisitiu de bona part de la població, viatjar s'ha convertit en anticíclic, gairebé en un luxe. Tanmateix, la gent no hi vol renunciar. Per això busca el millor preu, però “s'ho mira tot molt bé abans de gastar”. Busca, en definitiva, la transparència que Trabber li ofereix.
Després de detectar aquest problema, van començar a canviar el cercador perquè quan es comparin els preus d'un vol en diverses webs i companyies aèries, ja se n'incloguin els plusos que algunes carreguen per alguns serveis, com per exemple facturar les maletes. Aquest canvi ja és perfectament apreciable al web de Trabber però mai no s'acaba, sempre estan a l'aguait. “La idea és que tot sigui molt transparent. Si algú veu alguna cosa que no concorda, ens avisa i ho arreglem”, relata.
Quan es busca un vol a Trabber, l'usuari pot triar quantes maletes facturarà i la targeta amb què pagarà. Hi ha companyies aèries que fan pagar la maleta a part, amb fins a 30 euros, i d'altres no. Moltes cobren comissió de 15 a 20 euros per pagar amb una targeta que no sigui la que la companyia aèria emet. Amb aquests plusos des del principi, l'usuari pot comparar preus que inclouen el mateix, sense sorpreses. “És una eina automàtica que va actualitzant el preu segons la tria. Si l'usuari hi està registrat, ja ho té configurat”, explica Frías.
Més d'una destinació
Si a Trabber han pogut fer aquest canvi ha estat gràcies a un feed back constant amb els usuaris. Aquests es poden adreçar a l'empresa mitjançant el correu electrònic o xarxes socials, no només per a suggeriments i alertes d'algun mal funcionament sinó també per cercar ofertes. L'empresa té un compte de Twitter per fer ofertes personalitzades. L'usuari envia una piulada a Trabber demanant ofertes per un vol concret i, automàticament, l'empresa respon, també a través de Twitter, amb la millor oferta disponible. “Intentem ser sempre molt àgils amb la resposta perquè es valora molt”, explica Òscar Frías.
Tot i que va néixer a Barcelona i té la seu a Cornellà de Llobregat, Trabber ja opera a cinc estats, a més de l'espanyol, amb webs independents i operadors locals: França, Alemanya, el Regne Unit, Itàlia i els Estats Units.