Societat

Girona és la seu del primer Espai Caixa de tot l'Estat

L'Obra Social de La Caixa va inaugurar ahir el nou espai de la plaça Poeta Marquina, un centre pioner per a la gent gran

Les noves tecnologies i la integració del col·lectiu de manera activa a la societat, eixos bàsics

Així, La Caixa mostra un cop més el compromís amb la gent gran

L'Obra Social La Caixa va inaugurar i posar en marxa ahir a Girona el primer Espai Caixa de tot l'Estat espanyol, un centre innovador per a la gent gran. Es tracta d'un nou concepte revolucionari de centre per a la gent gran, en què l'objectiu és que els usuaris passin de ser mers beneficiaris a promoure la seva participació activa perquè esdevinguin protagonistes en la societat. Aquesta nova concepció de centre social pretén donar sortida a les necessitats i inquietuds de la gent gran, vinculant els integrants del col·lectiu en els projectes, creant-ne de nous i aprofitant els seus coneixements i experiència vital per a altres ciutadans i col·lectius.

El nou centre Espai Caixa té uns 1.400 metres quadrats i s'ha situat en el remodelat local que La Caixa ja tenia a la cèntrica plaça Poeta Marquina de Girona i on ha invertit 4 milions d'euros perquè assumeixi els nous reptes de futur del projecte. Les instal·lacions, pioneres, compten amb un auditori per a 200 persones i aposta de manera decidida per les noves tecnologies amb un cibercafè, una aula d'informàtica per a l'aprenentatge, així com un dels projectes estel·lars del nou local com és l'espai Gent 3.0 dedicat a la creació i organització de projectes solidaris, un espai de lectura, tres sales de tallers, una sala polivalent, una sala de reunions i un espai d'oficines. La multiplicitat d'espai millorarà les activitats de teatre, cinema o sessions dirigides que s'hi programen.

Orgull per La Caixa

La directora general adjunta de la Fundació La Caixa, Elisa Durán, va subratllar del nou Espai Caixa: “Torna a mostrar el compromís que sempre hem mantingut amb la gent gran, però fem un pas més perquè el més important són les persones i avancem, així, en la qualitat de vida de les persones”. Durán va recordar la gran implantació de la fundació a les comarques gironines, amb 22 centres propis o amb convenis per on han passat 180.000 persones en els últims 15 anys. Durán també va recordar que fa poques setmanes es va obrir el nou Caixa Fòrum a l'antiga Fontana d'Or i va avançar que en aquest primer mes ja hi han passat més de 73.000 persones.

En una línia semblant, el delegat general de La Caixa a Girona, Jordi Nicolau, veu com “un orgull per a la ciutat disposar d'aquesta brillant instal·lació, però la vida són les persones i faran que sigui un espai de referència”.

En l'acte inaugural també hi va intervenir Violant Cervera, directora general d'Acció Cívica i Comunitària de la Generalitat, que va lloar un projecte que va qualificar de “molt agosarat perquè suposa un canvi en el funcionament habitual dels casals de la gent gran”. També es va mostrar confiada a mantenir com a govern l'estreta relació amb la Fundació La Caixa amb el qual la Generalitat té subscrits en aquests moments fins a 43 convenis de col·laboració amb els diversos programes que l'obra social impulsa arreu del territori per ajudar a col·lectius diversos com el de la gent gran.

16,1
milions d'euros
destina aquest 2011 l'Obra Social de La Caixa a la demarcació, un 15% més que l'any passat.
1.400
metres quadrats
disposa el nou Espai Caixa que l'obra social ha obert a la plaça Poeta Marquina de Girona.
22
centres
per a persones grans té La Caixa a les comarques gironines, per on han passat més de 180.000 persones.

L'última inauguració de Pagans

El dia de l'obertura del nou Espai Caixa passarà també a la història política municipal de Girona, ja que l'alcaldessa Anna Pagans, va anunciar durant l'acte que era l'última inauguració que faria en el càrrec abans de la constitució del nou Ajuntament el proper 11 de juny. En la seva intervenció, Pagans va reconèixer “la tasca social capdavantera amb la gen t gran que està fent La Caixa. Després de nou anys i mig a l'alcaldia, Pagans es va mostrar convençuda que l'estreta col·laboració entre consistori i entitat financera es mantindrà amb el nou govern municipal que agafarà les regnes de la institució. Pagans també va enaltir la proposa innovadora i la modernitat de les instal·lacions que ahir s'obrien al públic de Girona.

Un 15% més d'inversió en l'obra social el 2011

La xifra de 16,1 milions supera el que havien invertit La Caixa i Caixa Girona el 2010
Dani Vilà

La directora general adjunta de la Fundació La Caixa, Elisa Durán, va voler remarcar durant l'acte inaugural l'aposta decidida de l'entitat per les comarques gironines amb la inversió de 16,1 milions d'euros que s'ha previst a la demarcació durant aquest any i que representa un 15% més del que havien invertit per separat La Caixa i l'aleshores Caixa Girona abans de la fusió. Durán va reiterar que amb aquestes xifres evidencien “un compromís més fort que mai amb les comarques gironines”.

El gros de la inversió, uns 10,5 milions, finançarà programes socials i educatius, mentre que 3,2 milions van a parar a projectes culturals i els 2,4 milions restants es destinen a la promoció d'iniciatives mediambientals i d'investigació. En la mateixa direcció es va manifestar el delegat general de La Caixa a Girona, Jordi Nicolau, que va posar en relleu que l'aposta de l'Obra Social per obrir fa poques setmanes el Caixafòrum i ahir el nou Espai Caixa a Girona mostra que “allò que diem que l'ànima no canvia és molt més que un eslògan publicitari, i demostra que realment no canvia”. A més, hi va afegir que la important inversió de més de setze milions en terres gironines evidencia que “en temps de crisi fem més esforços per les persones”. Nicolau va reconèixer la voluntat de La Caixa per tenir en compte “els empleats i els clients, perquè són aquestes persones les que realment mouen La Caixa”. Finalment, va reconèixer la tasca de Rafael Garcia, predecessor seu en el càrrec.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.