Verdú:Talent i gol
El primer fitxatge de l'Espanyol per al nou curs aportarà visió de joc, arribada i també polivalència
L'Espanyol va fer oficial ahir el que aquest diari va avançar fa dues setmanes. El migcampista català Joan Verdú reforçarà l'equip de Mauricio Pochettino la pròxima temporada. Amb Verdú, l'Espanyol guanyarà talent, gol i també polivalència, ja que pot jugar en qualsevol de les posicions del mig del camp, tot i què on més li agrada jugar i on més rendiment ofereix és a la mitja punta, al darrere dels davanters. Des d'allà pot explotar dues de les seves millors qualitats, la passada i l'arribada, dues virtuts que l'han convertit en un dels millors jugadors del Dépor de les dues últimes campanyes, amb Miguel Ángel Lotina a la banqueta, i en el segon màxim golejador de l'equip gallec l'últim curs, amb set gols.
Aquestes qualitats les té Verdú des de ben petit, quan va començar a jugar a futbol al camp de l'Escola Industrial, ben a prop de casa dels seus pares. Precisament, el seu pare va ser un dels primers entrenadors que va tenir a la Penya Barcelonista Anguera. Allà, en un club que funcionava com una escola de futbol dirigida per l'actual entrenador del Prat, Manolo Márquez, Verdú es va construir com a futbolista. Era dels que destacava sempre i acostumava a jugar amb companys de més edat. Fins que va arribar a la categoria de cadet. Destacava molt i des de la Penya Anguera es va alertar el Barça, concretament un dels responsables del futbol de base –Albert Benaiges–, que després de fer-li un seguiment durant uns partits no va tenir gaires dubtes per fitxar-lo. Va ingressar en el futbol de base del Barça com a cadet de segon any i va coincidir en els equips inferiors amb jugadors com ara Iniesta i Sergio García. L'any 2002 es va consagrar com una de les joies del planter blaugrana en la final de la copa del Rei que el juvenil de Jordi Roura va guanyar a Conca contra el Mallorca. Verdú va ser escollit millor jugador d'aquella final i després va saltar al filial blaugrana, equip amb qui va acabar sent un dels capitans. Frank Rijkaard el va fer debutar en el primer equip l'any 2004 en un partit de trist record per al Barça, ja que va caure eliminat en la copa contra la Grama. Verdú va entrar al camp com a extrem per substituir Giuly. El català va debutar també en la lliga de campions, però després de fer l'estada de pretemporada amb el primer equip l'any 2006 va haver de buscar-se les garrofes lluny del Camp Nou. Va signar un contracte de tres anys amb el Deportivo. Amb Caparrós va començar com a titular però va anar perdent protagonisme mica en mica, però amb Lotina ha estat indiscutible durant dues temporades, fins al punt que el tècnic de Meñaka va arribar a dir que el Dépor era «Verdú i deu més». Aquest protagonisme el buscarà des d'aquest curs a l'Espanyol.
Va signar ahir
Joan Verdú va signar ahir a la tarda el contracte que el lligarà a l'Espanyol les pròximes quatre temporades. El representant del migcampista, Màgic Díaz, va comunicar pel matí al Deportivo que Verdú havia decidit rebutjar l'oferta de renovació que els hi havia presentat el club gallec. Al migdia, l'Espanyol va fer pública la seva contractació i per la tarda el futbolista, de 26 anys, va signar l'acord. Verdú acaba amb la carta de llibertat i no costa ni un euro. En els últims dies el València també es va interessar pels seus serveis amb una proposta econòmica millor.