CiU denuncia el “greuge comparatiu” que suposa el nou accés en tren a la T4 de Barajas
El diputat de CiU al Congrés, Pere Macias, destaca que Foment ha construït la connexió “en un temps rècord mentre ha aturat incomprensiblement les obres a la nova terminal de l'Aeroport de Barcelona”
Segons els nacionalistes l'únic que interessa al govern de l'Estat és “anar potenciant Barajas i anar frenant el Prat”
El diputat de CiU al Congrés Pere Macias ha denunciat el “greuge comparatiu” en les inversions del Ministeri de Foment a l'Aeroport de Barajas i el del Prat coincidint amb la inauguració aquest dijous de la nova línia de tren que unirà l'estació d'Atocha, al centre de Madrid, amb la T4 de l'aeroport madrileny.
“Mentre s'han afanyat i han construït en un temps rècord aquest accés ferroviari, Foment ha aturat incomprensiblement les obres a la nova terminal de l'Aeroport de Barcelona”, ha recordat.
A diferència del de Barcelona, l'Aeroport de Barajas ja disposava fins ara d'accés directe amb metro.
Macias ha recordat que l'aeroport de Madrid ja disposava fins ara d'accés en metro. “Un govern que fos neutre tindria en compte que, per igualtat d'oportunitats, hauria de prevaler l'accés al Prat”, ha afirmat en declaracions al pati del Congrés dels Diputats.
En aquest sentit ha lamentat que Foment hagi justificat la paralització de les obres al Prat “per falta de pressupost”.
Tot plegat, segons CiU, és “d'una gravetat inusitada” perquè posa de manifest una doble vara de mesurar que es pot detectar fins i tot en el preu del bitllet.
“Sempre és el mateix, l'únic que interessa al govern de l'Estat és anar potenciant la T4 i anar frenant el Prat”, ha sentenciat abans d'assegurar que el govern espanyol “ha jugat descaradament a favor de Barajas i un cop més el Prat queda a un segon nivell”.
El nou accés s'inaugura aquest dijous amb un acte on seran presents el ministre de Foment, José Blanco, la presidenta de la Comunitat de Madrid, Esperanza Aguirre, i l'alcalde de Madrid, Alberto Ruiz Gallardón.
La nova línia C-1 de Rodalies de Madrid ha suposat una inversió de l'Estat de 218 milions d'euros i permetrà en el futur l'accés en TGV a l'aeroport de Barajas.
Es tracta d'un nou accés de 8,8 quilòmetres que passa per les estacions de Príncipe Pío i l'Aeroport via Atocha i Recoletos.
Entra en servei aquest divendres dia 23 amb trens cada 30 minuts des de les 5 del matí fins les 12 de la nit.
Segons el Ministeri de Foment “aquesta actuació suposa un pas definitiu per a la integració de l'Aeroport de Barajas a la xarxa d'alta velocitat” perquè el sistema de via implantat als túnels està dotat de tres vies per permetre la circulació tant de trens de Rodalies amb ample ibèric com d'Alta Velocitat amb ample internacional.
Les obres han obligat a fer un túnel de 4,7 quilòmetres totalment soterrat amb una nova estació a Valdebebas que prestarà servei al nou desenvolupament urbanístic de la ciutat i a l'ampliació dels recintes firals Juan Carlos I (IFEMA), a la Ciutat Esportiva del Reial Madrid i a la futura Ciutat de la Justícia.
Aquest tram soterrat disposa de cobertura de mòbil i dues rampes d'accés de vehicles, a més d'accessos per a emergències, cable de detecció d'incendis i doble via mixta amb tres vies que permeten la circulació del TGV.