Cultura

Brillantina catalana

Joan Lluís Goas aposta a ‘Grease' per un repartiment doblat que cantarà en català o castellà a les Arenas

Coco Comín i Manu Guix han fet més elèctric el ritme de ‘Grease' i l'han deixat en 2 hores

Qui diu que no és possible? El productor Joan Lluís Goas se suma a l'aventura de fer una oferta doble del mateix musical en català i castellà. Perquè això sigui possible cal que bona part del repartiment sigui català, per tenir una producció econòmicament assumible: uns dos milions i mig d'euros. Grease estrena aquest vespre en castellà la seva nova temporada. L'estrena en català serà el 29 de novembre. Aquest musical també arrisca convertint La Cúpula del nou centre comercial Arenas en un teatre per a 1.500 localitats. S'hi estaran només onze setmanes.

Per ara, ja han venut unes trenta mil entrades, entre reserves i espectadors en funcions prèvies. Si la resposta del públic és bona, hi haurà temporada de comiat del muntatge, després d'un any de gira (amb temporada inclosa a Madrid), el Nadal vinent. Goas té clar que prefereix marxar amb gent al carrer. Això li ha permès tornar amb el musical que més èxits ha aconseguit. Es va estrenar el setembre del 2006 i s'hi va estar fins passar les festes del 2007, 15 mesos seguits, només aturats per les vacances d'estiu. Després va fer gira. Segons les dades d'Adetca a Barcelona va sumar prop de 445.000 espectadors.

Hi ha poca cosa a dir de la nova posada en escena del musical Grease, un títol que sempre ha tingut molt bona resposta de públic a Barcelona. Ara no hi ha el director Ricard Reguant. Sí que hi són els seus dos anteriors companys: Comín i Guix. Comín manté la labor de coreografia i assumeix la direcció escènica, i Guix repeteix de director musical.

Col·leccionisme

La presentació del musical Grease es va fer dimecres passat a l'auditori del Museu del Rock. No és una casualitat, ni un gest de bon veïnatge. I és que, per a final de mes, també es prepara la inauguració d'una exposició sobre material de Grease, com ara una guitarra elèctrica signada pels dos actors protagonistes de la pel·lícula.

Tot i que la força d'aquest musical és l'energia de les cançons, Comín celebra el treball interpretatiu i sobretot el coreogràfic de tota la companyia. El temps de l'obra s'ha ajustat i s'acosta a les dues hores, gràcies a un ritme trepidant en els canvis d'escenes. Hi ha Sally, la rossa ingènua (Edurne, en la versió castellana; Diana Roig, en la catalana). Hi ha Zucco (Jordi Coll), el jove romàntic que prefereix ocultar aquesta debilitat davant de la penya. Hi ha transformació de cotxe: de rampoina a vehicle personalitzat descapotable. Hi ha també grades que s'enretiren per donar espai al joc escenogràfic. I sí, segur, hi ha ball per enlluernar l'audiència americana de la televisió dels anys cinquanta.

Un bon combustible

El rock és la benzina d'aquest espectacle. Guix comenta que ha incorporat un parell de temes del musical original (va ser d'aquest llibret que posteriorment arribaria la pel·lícula protagonitzada per John Travolta i Olivia Newton-John). Són dues partitures que serveixen de música incidental en el film però que ara recuperen el seu protagonisme original.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.