Efemèrides
Efemèrides / JORDI SOLER
1962. El satèl·lit ‘Telstar 1', posat en òrbita terrestre.
Un coet Delta enlairat pels EUA va posar en òrbita terrestre el primer satèl·lit artificial de telecomunicacions comercial del món, el Telstar 1, propietat de l'American Telephone and Telegraph Company. El giny va fer possible la retransmissió directa de televisió entre els EUA, Europa i el Japó, a més de donar suport a centenars de canals de veu per mantenir converses telefòniques. En no ser geoestacionari i estar col·locat en una òrbita el·líptica de 45° respecte del pla equatorial, el Telstar 1 només podia repetir senyals entre dues estacions terrestres quan l'una i l'altra eren visibles.
1462.
Vint-i-dos mil francesos entren al Rosselló per intervenir en la guerra civil catalana al costat de Joan II.
1823.
L'exèrcit absolutista francès dels Cent Mil Fills de Sant Lluís inicia el setge de la ciutat de Barcelona.
1910.
Té lloc a Barcelona la primera gran manifestació feminista de l'Estat espanyol, amb la participació de més de deu mil dones, organitzada per la Societat Progressiva Femenina.
1976.
Un núvol de gas letal, la dioxina, sorgit del complex químic d'Imecsa, provoca un desastre ecològic a la localitat italiana de Seveso (Llombardia). Els seus 15.000 habitants seran evacuats amb greus lesions cutànies.