Administracions

hisenda

L'Estat estalviarà 450.000 euros en lloguers, a Girona

Representa el 37,5% del cost anual per aquest concepte, i es farà a través de la centralització de diversos serveis

Molts se situaran al remodelat edifici d'Hisenda i al de l'antic Govern Civil

El govern de l'Estat vol reduir la despesa en lloguers que té a Girona. El propòsit és estalviar fins a 450.000 euros anuals en lloguers, xifra que significa aproximadament el 37,5% dels costos en arrendaments de locals que l'Estat espanyol manté a la ciutat (xifrat en 1,2 milions d'euros).

Segons fonts de la Subdelegació del govern espanyol a Girona, l'estalvi serà possible gràcies a la reubicació i centralització d'alguns dels serveis que l'Estat té dispersats per diferents dependències de la ciutat.

Bona part dels serveis es traslladaran a l'edifici d'Hisenda de l'avinguda Jaume I, remodelada recentment, on hi treballaran més d'un centenar d'empleats de l'administració de l'Estat. També rebrà nous serveis l'antic edifici del Govern Civil, situat molt a prop de la Subdelegació, a la mateixa avinguda. Alguns dels serveis que es traslladaran són la delegació d'Economia i Hisenda (cadastre, intervenció i secretaria general), el servei de Costes, la unitat de carreteres i la inspecció de telecomunicacions. També es traslladarà el servei de Muface a Girona, i la inspecció de Treball i Seguretat Social. Amb vista a principis de l'any vinent, està previst el trasllat dels funcionaris del servei d'expedició de targetes d'estrangers, actualment ubicat a l'avinguda Santa Eugènia. Tots aquests moviments “s'emmarquen dins la política d'austeritat i control de la despesa del govern de l'Estat”, segons el subdelegat del Govern a Girona, Carles Jaume.

LA XIFRA

1,2
milions
és l'import que ha estat pagant darrerament l'Estat a Girona en concepte de lloguer de dependències.

LA FRASE

Aquests canvis s'emmarquen dins la política d'austeritat i control de la despesa de l'Estat
Carles Jaume
subdelegat de l'estat a girona

L'oficina del DNI no es mourà

El servei que de moment no es mourà i que, de fet, no es preveu traslladar de la seva actual ubicació, és l'oficina del DNI, situada al carrer Rajolers. A final de l'any passat, la diputada de CiU al Congrés dels Diputats, Montse Surroca, i l'aleshores subdelegat del govern, Francesc Francisco-Busquets, van mantenir una polèmica sobre el preu que l'Estat estava pagant per l'arrendament d'aquest local, de 450 metres quadrats i uns aparcaments. Segons Surroca, des del mateix Congrés li deien que el lloguer de l'oficina del DNI costava uns 29.000 euros mensuals, que a l'any representaven aproximadament uns 350.000 euros. Per la seva banda, Francisco-Busquets va desmentir que aquest fos l'import i assegurava que era de 117.000 euros anuals (9.800 euros mensuals). Surroca va insistir que les dades del Congrés eren les que ella havia donat, i no les que donava el subdelegat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.