Comunicació

Reformular la CCMA

El president de l'ens assenyala que cal una “reformulació urgent” del model de funcionament de TV3 i Catalunya Ràdio

El president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Brauli Duart, va defensar ahir que arran de la situació actual de crisi cal una “reformulació urgent” del model de funcionament de TV3 i Catalunya Ràdio que impliqui “noves formes d'ingressos” i “una més gran eficiència”.

Durant un esmorzar informatiu al Fórum Europa-Tribuna Catalunya, Duart va explicar que des del 2001 fins al 2010 van augmentar tant les despeses de personal com de producció associada –“era una evolució incompatible amb la conjuntura del país”, va dir–, però des del 2011 s'està fent per primer cop un gran esforç de contenció de la despesa i d'optimització de recursos. S'ha reduït un 21,4% el pressupost i des del 2008 s'ha retallat un 31% el nombre de càrrecs directius. Duart va afirmar ahir, però, que no n'hi haurà prou amb l'austeritat, sinó que “caldrà plantejar canvis en el model per aconseguir la millora de la productivitat”. Va recordar que s'està treballant en l'elaboració d'un pla estratègic, d'un nou contracte programa i en la definició d'un nou marc laboral per “garantir l'alt nivell de qualitat i la viabilitat del servei públic de comunicació”. Va deixar clar que l'ens mantindrà el caràcter públic i també el sistema de finançament mixt –aportació pública i publicitat–, i “trobarà noves formes de rendibilitzar els continguts i, d'aquesta manera, generar nous ingressos”. En aquest sentit, va apostar per l'exploració de “noves vies de col·laboració publicoprivada en l'àmbit de la generació i distribució de continguts” per tal de “generar més qualitat a un cost més ajustat”. En el camp publicitari, va dir que s'estan estudiant “fórmules per millorar el futur” buscant la màxima col·laboració amb les empreses de publicitat.

Possible nou impost

Preguntat per un possible nou impost de la Generalitat per finançar l'ens, Duart va dir que no en tenia constància i que, en tot cas, “és una decisió que competeix al govern”.

El diari econòmic Expansión va publicar la setmana passada que el govern català ha encarregat a Deloitte un estudi sobre la possibilitat d'instaurar una taxa per garantir el finançament de la CCMA. L'estudi se centraria en dos possibles escenaris: cobrar un impost a la ciutadania, com fa la BBC, o fer-ho al sector audiovisual, com a TVE.

Es mantindrà el caràcter públic, més enllà dels canvis legislatius de l'Estat i l'evolució del sector en altres territoris
Ja no estem sols en la defensa del català i, en aquest terreny, hem de pensar que no tenim competidors, sinó col·laboradors
La nostra tasca no és fer de motor del sector publicitari, sinó tenir ingressos per finançar la nostra raó de ser
S'imposa una reformulació urgent del model, amb l'eficiència econòmica i l'optimització de recursos com a prioritats
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.