Un reportatge del meteoròleg Toni Nadal, premiat a títol pòstum als premis Pica d'Estats
El certamen, que engloba 8 categories i té una dotació econòmica de 36.000 euros, celebrarà l'any vinent els 25 anys
El guardó convocat anualment premia els treballs que se centren en els aspectes turístics de les comarques de Lleida
La vint-i-quatrena edició del Premi Pica d'Estats de periodisme sobre el sector turístic ha premiat a títol pòstum un reportatge fet en helicòpter sobre l'Alta Segarra pel meteoròleg Toni Nadal, mort recentment en un accident de muntanya. Ha estat el guardó de la categoria de televisió. En ràdio ha guanyat el programa Toquem el dos, produït pel grup d'emissores del Segrià Emun FM i emès per COMRàdio. Destaquen també els guardons en premsa internacional, per un article sobre esquí als Pirineus de la revista Travel de The New York Times, i el fotogràfic sobre el Pirineu Termal de Rafael López a Descobrir Catalunya. El certamen ha registrat enguany la presentació de 192 treballs, es més que el 2012.
En la categoria d'internet ha estat premiat un documental sobre l'ús de la Moutain Bike a la Vall d'Aran, publicat per Jordi Cadena al canal Evasion de Youtube. Pel que fa a la premsa local, s'ha premiat al reportatge Turisme Singular publicat pel quinzenari Som Garrigues. També ha rebut premis la sèrie de reportatges sobre els racons del Pirineu i prepirineu lleidatà al suplement Teletodo d'El Periódico de Catalunya. A més, ha rebut guardó el reportatge ‘Pirineos en estado puro' de la revista De viajes.
Els membres del jurat, el periodista Antonio Franco, assessor a la presidència del Grupo Zeta, el president de la Federació Espanyola de Periodistes i Escriptors de Turisme, Mariano Palacio, el vicepresident del Consell de l'Audiovisual de Catalunya, Josep Pont, el president del Col·legi de Periodistes de Lleida, Josep Lluís Cadena, el periodista Josep Cuní, l'analista polític del diari La Vanguardia, Lluís Foix, el productor Carles Porta i el delegat de l'ACN a Ponent, l'Alt Pirineu i Aran, Oriol Bosch, han fet la defensa de cada un dels premiats. Al jurat també hi ha participat Enric Frigola, president del Col·legi de Periodistes de Catalunya i Jordi Blanch, director del Patronat de Turisme, que ha fet de secretari.
Quant a la procedència de les obres, 156 són de l'Estat espanyol i 21, de l'estranger. Els treballs internacionals procedeixen de 10 països (Alemanya, Andorra, Anglaterra, Bèlgica, els EUA, França, Holanda, Itàlia, Portugal i Suïssa).
El president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, ha destacat la trajectòria i la consolidació del certamen, que l'any vinent arribarà a la 25a edició. El “Pica d'Estats” és un premi anual que engloba 8 categories i té una dotació econòmica de 36.000 euros. Durant la seva intervenció, Reñé ha destacat que els premis “responen a una creença profunda en el territori, a la capacitat emprenedora de la seva gent i a la força comunicadora i transformadora del periodisme i dels mitjans de comunicació”.
El guardó convocat anualment pel Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida premia els treballs que se centren en els aspectes turístics de les comarques de Lleida, presentats en qualsevol idioma de qualsevol país del món, publicats o emesos en premsa escrita, ràdio, televisió i Internet.