El col·lectiu Pau i Treva presenta un manifest per una Catalunya independent sense exèrcit
Reclama que “la seguretat humana i la pau” siguin la base d'un hipotètic nou Estat català
Diverses personalitats del món de la cultura i la societat civil donen suport al manifest
El col·lectiu Pau i Treva ha presentat aquest dimecres el manifest Catalunya per la seguretat humana i la pau. El document reivindica que siguin aquestes dues màximes les que guiïn el procés cap a la independència i també les que fonamentin el nou estat independent.
“Volem, des de la seva gestació, un estat fonamentat en una societat democràtica, solidària, inclusiva, dialogant i pacífica, capaç d'afrontar els conflictes i de garantir una seguretat basada progressivament en mitjans civils no-violents”, es proclama el manifest. El text ha estat signat per més d'un centenar de personalitats del món de la cultura i la societat civil.
L'altra demanda del col·lectiu és que el nou Estat català renunciï a tenir un exèrcit. “Seria un greu error vincular la seguretat a la creació d'un nou exèrcit. La història mostra que els exèrcits han generat moltes desgràcies, inseguretat i malbaratament de recursos”, assegura el manifest.
En coherència amb aquests plantejaments, l'escrit també demana que tot el procés per recuperar la sobirania de Catalunya es faci des del “respecte, el diàleg i la cooperació”.
Entre d'altres, han fet acte de presència en l'acte d'aquest dimecres la cantant Lidia Pujol, l'actriu Txe Arana, l'historiador Jaume Sobrequés, els escriptors Josep Miquel Servià o Enric Larreula, així com activistes del moviment per la pau com Jordi Armadans.
Altres personalitats que han signat el manifest són Lluís Llach, Jaume Cabré, Joel Joan, Armand de Fluvià, Teresa Forcades, Sergi López, Nora Navas, Arcadi Oliveres, Albert Om, Marina Rossell, Antoni Sansalvadó, Maria del Mar Bonet, Pep Sala, Marta Prevosti Núria Feliu, Joan Rigol o Víctor Alexandre.