SUCCESSOS
Detinguda l'estafadora de l'agència de viatges
La propietària de Kayuma Viatges, de Palafrugell, va desaparèixer amb un total de 62.500 euros que els afectats li havien pagat pels paquets de vacances contractats
L'han denunciat 41 persones
Els Mossos d'Esquadra de la comissaria de la Bisbal d'Empordà van detenir divendres la propietària de l'agència Kayuma Viatges de Palafrugell, Núria Rustullet Jordi, després que a principi d'aquest mes tanqués sobtadament les portes del negoci i desaparegués presumptament sense donar cap explicació als clients, els quals es van quedar sense el paquet de vacances que li havien contractat. Tampoc no els va retornar, a més, els diners que li havien pagat. La policia ha recollit fins ara les denúncies de 41 afectats, a qui l'empresària, en conjunt, hauria estafat 62.500 euros. L'acusada, de 53 anys i veïna de Palafrugell, acostumava a demanar a les víctimes la totalitat dels diners dels viatges que havien programat amb l'excusa de poder-los aplicar un descompte en el preu final. Aquestes quantitats oscil·laven entre els 200 euros, les més econòmiques, i els 5.000 euros.
Alguns dels perjudicats ja havien abonat el cost de paquets complets de vacances i d'altres, l'estada en hotels exclusivament o bé bitllets d'avió. Una part dels denunciants es van trobar que, en adreçar-se a l'agència per recollir els bitllets o els bons de les reserves, Rustullet encara no els tenia la documentació preparada o els anava donant allargues. D'altres, en canvi, van descobrir en arribar a la destinació que no tenien pagat l'hotel, tot i haver-ho fet amb antelació a través de l'agència.
Entre els denunciants també hi ha ciutadans estrangers que desitjaven viatjar al seu país d'origen. Les víctimes que es van dirigir directament a l'establiment per reclamar o recollir la documentació del viatge, es van trobar amb les portes tancades des de fa una vintena de dies. Tal com va avançar aquest diari, una veïna del municipi que ha denunciat el cas ha perdut 3.600 euros. Va abonar íntegrament el preu d'un viatge a Eurodisney, per anar-hi cinc membres de la família. Va fer diversos pagaments: al maig, al juny i un altre quinze dies abans que es destapés l'engany. En un dels pagaments, la propietària li va manar bastant la pressa perquè li donés els diners dels bitllets de tren per poder-los reservar: un tràmit, però, que la central de viatges va comprovar posteriorment que Rustullet no havia fet.
La Policia de la Generalitat va iniciar la investigació a començament de setembre, després que l'oficina d'atenció al ciutadà de Palafrugell rebés un seguit de denúncies. L'acusada va ser arrestada a la Bisbal d'Empordà per un delicte d'estafa. Va declarar el mateix dia al jutjat de guàrdia de la població, on es va decretar la seva posada en llibertat amb càrrecs.