Comerç
Refaran el terra del mercat del Lleó de Girona
L'execució del canvi es vol fer de manera urgent
Al sector de les peixateries serà blau i a la resta, marró
El terra del mercat del Lleó de Girona es canviarà de manera urgent. Així ho confirma l'equip de govern de l'Ajuntament de Girona després de detectar que en un parell de passadissos d'aquest popular mercat municipal s'està trencat el paviment continu que es va posar fa anys a sobre del terra original.
El regidor d'Urbanisme, Carles Ribas, confirma que “hi ha la voluntat que s'executi de manera urgent”. Ribas assegura: “No podem actuar fent pedaços i actuant de manera reactiva, es tracta d'una àgora gironina molt important i cal actuar-hi.” L'actuació es fa coordinadament amb l'àrea de Comerç i Turisme que encapçala Coralí Cunyat i s'estima que l'actuació pot costar uns cinquanta mil euros. Ribas indica també que l'obra és complexa perquè es vol fer sense que això perjudiqui l'obertura del mercat del Lleó, per això es vol que “els treballs es facin un divendres i dissabte a la tarda i un diumenge”.
Dos colors diferents
El president de l'associació de marxants del mercat del Lleó, Joan Gironell, confirma la necessitat de renovar el paviment “perquè un cop es comença a deteriorar es trenca amb facilitat i provoca perill de caigudes o relliscades dels clients”. En aquest sentit, recorda que l'actual terra es va posar a sobre de les rajoles originals ara fa uns quinze anys i agraeix la rapidesa amb què el consistori vol actuar, ja que assegura que “la voluntat és que la renovació del terra estigui feta per a l'exposició de flors”. Les converses amb el consistori, explica Gironell, han permès acordar que “el nou paviment es faci amb dos colors, un color blau per a la zona de les peixateries i un color marronós per a la resta del mercat”.
Celebrar els 70 anys
Aquesta millora del mercat del Lleó arribarà l'any que es compleixen els 70 anys d'història d'aquest mercat tan popular de Girona. Els marxants tenen previst fer diverses activitats de celebració, però Gironell té clar que l'objectiu “serà agrair la confiança dels clients que vénen a comprar habitualment al mercat amb la possibilitat que puguin guanyar algun premi”.