Societat

Sorpreses en una capsa de bedoll

Cada mes, cinc mostres de cosmètics a casa teva per 13 euros. En diuen 'discovery shopping'

n dia de 2010, a punt de graduar-se a Harvard, Katia Beauchamp i Hayley Barna es van adonar que no existia en el potent mercat on line nord-americà una manera fàcil i divertida d'acostar-se al món de la cosmètica. I es van inventar la Birchbox. Una capsa sorpresa amb nom d'arbre (el bedoll, perquè els agradava molt) que arriba cada mes a la llar de les seves subscriptores amb cinc mostres de productes llaminers d'estil de vida, maquillatge, cura facial, corporal i capil·lar, a canvi d'una quota de 13 euros al mes. En menys de quatre anys ja són més de 400.000 les dones que s'hi han apuntat i la proposta s'ha estès ràpidament per altres països. Tota una revolució d'usos i costums.

A l'Estat l'equip d'aquesta firma de discovering shopping funciona amb força autonomia a l'hora de triar els continguts de la capsa, on s'inclouen també marques que no han arribat encara a les botigues. Sempre fan referència a un tema concret. La de febrer ha estat un homenatge a les passarel·les de moda (amb postals informatives). Contenia un eyeliner Eyeko, un exfoliant Kueshi, un sèrum Ainhoa, un gloss labial D'Orleac i un oli per protegir el cabell de l'escalfor d'assecadors i planxes, d'una firma amb èxit. Com ho saben? Molt fàcil. El que s'envia són mostres, però les receptores satisfetes amb algun descobriment puntual, el poden comprar a la pàgina web de Birchbox. L'oli en qüestió costa 19 euros, però el best-seller és un condicionador sense esbandir per al cabell que es va proposar el juny de l'any passat.

Que les dosis entregades augmentin és una petició habitual, però a Birchbox asseguren que la gràcia de la proposta és precisament que tot plegat és un tast, i si una cosa no t'agrada tampoc no es desaprofita. A més, cada subscriptora rep material adaptat a les seves característiques perquè prèviament han omplert un formulari amb les seves preferències, tipus de pell... Per exemple, d'un mateix xampú en poden tenir de cinc tipus diferents. Han arribat a crear fins a trenta capses diferents en un mateix mes. A banda d'això també organitzen tallers i esdeveniments. Com Hoss Intropia (buscant cosmètics que lliguin amb un look primaveral de la firma de moda). El mes que ve treuen una capsa amb esmalts d'ungles fruit de la col·laboració amb la coneguda blocaire Gala González.


U

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.