Serveis

Enrenou pel dia de la festa a Santa Coloma

L'oposició critica que, tot i ser dijous, el dia del patró el 2015 sigui festiu

L'última paraula, del Consell del Poble

L'elecció d'un dels dos festius locals del 2015 ha provocat enrenou a Santa Coloma de Farners. L'oposició en bloc ha criticat que l'equip de govern (CiU, PSC i, ara, els dos regidors no adscrits) hagi fixat com a festiu la festivitat del patró colomenc, sant Dalmau Moner, tot i ser entre setmana –el dijous 24 de setembre del 2015–. L'altre festiu serà el 7 d'abril.

En el ple de dilluns, ERC, Colomencs pel Canvi (CpC), la CUP i el PP van defensar que el festiu per Sant Dalmau es traslladés a dilluns o divendres. La regidora d'ERC Carme Dilmé va explicar que hi ha malestar a Santa Coloma perquè el festiu cau en dimecres. “Al sopar popular la gent no hi anirà perquè cau en dimarts”, va dir.

Al gener, ERC ja havia presentat una moció –que va ser rebutjada– demanant que es traslladés la festa del dimecres 24 al divendres 26. Els portaveus de CpC i de la CUP, David Boguñà i Albert Teixidor, respectivament, van mostrar el desacord que no es canviï el festiu del dia 24.

Sant Narcís i Sant Dalmau

Pel grup majoritari de l'equip de govern, CiU, la festivitat de Sant Dalmau s'ha de mantenir, caigui el dia que caigui. “A Girona no canvien el dia de la festa de Sant Narcís [el 29 d'octubre] i a Santa Coloma, tampoc ho volem canviar”, assenyala l'alcalde, Antoni Solà. La decisió es podria canviar si així ho demana el Consell del Poble en la propera sessió.

Santa Coloma està de festa aquests dies. Dimarts hi haurà l'estrena del nou capgròs, en Salvi Martí, el pregó del poeta Jordi Llavina, i el sopar popular. Dijous, al Teatre Catalunya, hi haurà el concert Recordant Sau i divendres, a l'envelat, l'actuació de Los Sirex. No hi faltaran les barraques al parc de Sant Salvador i la segona edició de la cursa d'obstacles Cotxinada.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia