Societat

El programa Vacances d'Estiu a Barcelona amplia enguany les places un 14%

L'Ajuntament modifica a l'alça el barem de la renda mínima de les famílies que poden obtenir beca, fins als 12.000 euros

S'hi ofereixen 231.598 places

L'Ajuntament de Barcelona oferirà un 14% més de places en el marc del programa Vacances d'Estiu 2015. El consistori ha modificat a l'alça el barem per poder ser beneficiari de beques destinades a nens i adolescents. Per tant, n'augmenten el nombre de places disponibles. Passaran de les 203.399 que oferien a l'estiu passat, a les 231.598 d'enguany.

La renda mínima disponible de les famílies per a obtenir el percentatge màxim de la beca, que subvenciona el 90% del cost de l'activitat, s'ha doblat. Enguany arriba fins als 6.140 euros per unitat familiar. La resta de límits també augmenten. Per tant, el programa subvencionarà el 60% i el 30% de les activitats per a famílies amb rendes entre els 9.959 euros i els 12.000 euros, respectivament.

L'oferta de lleure estiuenca per a la canalla amb edats compreses entre 1 i 17 anys és diversa. Per als més menuts, les escoles bressol municipals faran tallers de cura i respecte d'hàbits d'higiene, alimentació i descans. Escoles, ludoteques, centres cívics i casals són els espais dels casals d'estiu, on fan jocs, tallers i sortides dins i fora la ciutat. També es pot triar anar de vacances a cases de colònies o a zones d'acampada en entorns naturals. El programa també organitza rutes, estades a fora de Catalunya, casals esportius, i el Campus Olímpia, que concentra bona part de les activitats esportives a Barcelona durant l'estiu. Els ajuts es podran demanar des del 18 d'abril fins al 4 de maig.

LES XIFRES

706
activitats
són les incloses en la campanya. Hi ha activitats a les escoles bressol, casals, rutes i estades fora del país.
198
entitats
són les organitzadores de les activitats del Vacances d'Estiu a Barcelona: 9 més que l'any passat.

L'oferta d'activitats es coneixerà demà

Les activitats es donaran a conèixer demà al web www.bcn.cat/vacances. La inscripció comença el 18 d'abril vinent, en els horaris establerts per cada entitat organitzadora. Per alguns Campus Olímpia es farà un sorteig per a l'assignació de places. Com a novetat, el número per al sorteig s'ha de sol·licitar entre el 15 de març i el 15 d'abril al web.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.