Es reobre l'avinguda Josep Tarradellas i es descarrega la Gran Via de Sabadell

El trànsit durant el primer dia va ser fluid, en part perquè molts conductors encara no han canviat d'hàbit

Amb uns quinze dies de retard respecte del que estava previst –es volia fer coincidir amb l'inici del curs escolar–, l'avinguda Josep Tarradellas ahir va tornar a ser parcialment reoberta al trànsit amb l'habilitació de dos carrils de circulació, un d'anada i l'altre de tornada. Aquest fet permetrà que la Gran Via deixi de ser pràcticament l'única alternativa per travessar Sabadell amb vehicle privat, i en els pròxims dies és previst que s'hi vegin reduïdes lleugerament les retencions. Perquè això passi, però, serà necessari que molts conductors recuperin els hàbits de pas que van abandonar el 14 de maig passat –el dia en què es va tallar completament la via que uneix les places d'Espanya i de la Concòrdia per accelerar en dos mesos les obres de l'intercanviador entre els FGC i Renfe–, ja que ahir encara es van registrar cues més llargues del que és lògic i solia ser habitual a l'accés a la carretera de Castellar des de la Gran Via, i a l'avinguda de la Concòrdia per arribar fins a l'eix Macià.

La Policia Municipal va treure les tanques que durant quatre mesos i mig han fet inaccessible l'avinguda Josep Tarradellas a primera hora del matí. A més, es van habilitar cartells provisionals des de la carretera de Castellar que recordaven que l'autopista C-58 tornava a ser directament accessible a través de l'eix Macià, per bé que n'hi havia d'altres que recomanaven el pas dels camions pel barri de Can Llong. L'obertura és parcial –de només dos carrils, un per sentit–, perquè les feines d'habilitació del metro de Sabadell continuen vigents, i es pot dir que l'aspecte de la via és molt semblant al que ja hi havia just en els mesos anteriors al 14 de maig. L'única diferència és que si bé abans els vehicles circulaven sense canviar de trajectòria, ara han de fer un suau revolt a mitja avinguda. Pel que fa als semàfors, només n'hi ha un de destacat, i és el que permet als habitants de la Concòrdia poder creuar la via a peu.

Els beneficis

Durant tot aquest temps de tall al trànsit s'han pogut construir els murs pantalla de la futura estació de plaça Espanya, així com cobrir-la i construir una part de l'aparcament subterrani que hi haurà i que permetrà als ciutadans agafar còmodament tant Renfe com els FGC. Les línies d'autobusos mai no han deixat de funcionar durant aquests quatre mesos i mig, però des d'ahir recuperen les parades que solien ser habituals.

Les previsions continuen indicant que l'intercanviador ferroviari estarà enllestit del tot l'any 2012, que és el moment en què s'espera que entri a funcionar la línia dels Ferrocarrils de la Generalitat. Mentrestant, encara s'hauran de portar a terme algunes tasques importants, entre elles, la construcció específica del túnel on s'han d'ubicar les vies. D'aquí a uns quatre mesos, està programat que la tuneladora pugui començar a treballar a ple rendiment.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.