Serveis

ELIZABETH KEEGAN

GERENT DE LLORET TURISME

“Ens encasellen per una cosa de sis setmanes”

“Bastanta gent jove ve a passar-ho bé del 10 de juliol al 20 d'agost, però hi ha altres coses”

“Tenim molta informació i ens trobem en una cruïlla: no es parla de destinació turística sinó de ciutat”

Elizabeth Keegan (Lloret de Mar, 1983), és des del 24 de febrer la gerent de l'empresa publicoprivada Lloret Turisme, on treballen una quinzena de persones. Va rellevar Maurici Carbó el novembre de l'any passat i, fins al 23 de maig, ho va compaginar amb la direcció de l'ens Lloret Convention Bureau, que ara
encapçala Montse Belisario. Keegan, llicenciada en comunicació audiovisual per la UPF, va ser coordinadora d'exposicions i cap de la unitat operativa de l'Expo Saragossa 2008 i també ha estat professora universitària associada.

Què vol fer Lloret Turisme, ara que n'és la gerent?
Després de cinc anys a la casa, afronto la nova etapa de gerent de Lloret Turisme com un nou repte amb molta il·lusió entenent que s'ha fet una gran feina els últims anys. Lloret està molt més valorada en el sector turístic professional de Catalunya
fora del municipi que dins de Lloret, on no es fa tan visible.
Ja es va treballar amb la creació del pla estratègic del 2010-2014, que va ajudar a presentar tots els recursos d'una destinació tan completa com Lloret. I ara en la nova etapa amb el desenvolupament del pla de reconversió turística, en què treballem l'Ajuntament, la Generalitat i la Mesa Empresarial de Turisme, es tracta de continuar treballant amb dos objectius clars: reposicionar la marca i crear producte per desestacionalitzar la temporada. En aquest segon aspecte ja s'ha
fet feina amb els dos productes estel·lars.
Quins són aquests productes estel·lars?
El turisme de reunions, amb la creació l'any 2009 del Lloret Convention Bureau, i la consolidació de la feina de tots aquests anys. [El Convention] és un ens específic per a aquest segment concret, i després tota la feina que s'ha fet en turisme esportiu. I som una destinació turística de referència. La nostra marca, d'alguna manera, està tocada en certs aspectes, però hem de comunicar tots els valors que té aquesta destinació. Sóc nascuda a Lloret, tot i que he treballat molts anys a fora. Per mi
és un orgull treballar per a Lloret, i tota la feina que ens ha proposat fer Segitur [Societat Estatal per a la Gestió de la Innovació i les Tecnologies Turístiques SA] en la seva diagnosi per convertir-nos en una smart destination, i fer tots els deures a les nostres mans en l'aspecte tecnològic, com desplegar la fibra òptica, de sostenibilitat i d'accessibilitat, que és una prioritat per a Lloret.
La subdirectora general de Programació Turística del govern, Carme Giró, va assegurar el 6 de juny que el pla de reconversió significarà un punt d'inflexió.
Ja fa un any que s'hi està treballant, des que es va firmar el conveni. Aquest pla inclou una trentena de mesures. Com que moltes són de gran abast, però hi ha molta feina que s'està fent des del darrere, s'està cosint totes aquestes bandes que tenim obertes. Aquest any s'ha concretat amb el seminari d'urbanistes de Lloret, acompanyat també de la diagnosi de Segitur. I a Lloret ens trobem en una cruïlla, ara mateix tenim la sort que tenim un munt d'informació, la [dels tallers] de Repensa Lloret, també. No es parla de destinació turística sinó de
ciutat.
Ha parlat de marca tocada. Què vol dir?
La nostra marca està molt encasellada en una cosa que ens ocupa cinc o sis setmanes de les 58 setmanes de l'any. És a dir, realment del 15 de juliol al 15 d'agost o si ho vols del 10 de juliol al 20 d'agost ens trobem amb una destinació on hi ha bastanta gent jove que ve a passar-ho bé.
Però potenciat per algun empresari?
És una realitat de Lloret en la qual està implicat tothom, els operadors de fora, les agències receptives i els hotels. I això no pretenem canviar-ho. Però tenim moltes altres coses durant l'any, i hi hem de donar visibilitat. El que per nosaltres és un orgull és que mig Europa hagi vingut a passar-s'ho bé a Lloret. El que passa és que la imatge de Lloret és aquí, però estem fent feina perquè es conegui que és una destinació de turisme esportiu, de congressos, de sèniors (gent de la tercera edat). Hi ha sèniors, no només de
l'Imserso. La gent d'Holanda [d'aquesta franja d'edat] són molt actius: camins de ronda, bicicleta... Per fets puntals del 2004 o del 2011 estem una mica encasellats com una destinació jove i de masses. Hem de reposicionar la marca i donar a conèixer tot el que oferim.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]