Jordi Bordes Castells

Jordi Bordes Castells

Crítica
teatre

Hem perdut la brúixola

Carme Portaceli és una dona de teatre, que transforma les pulsions per un tema, habitualment, en un discurs carregat d’emocions i de raons, a l’escenari. Pot fer lluita militant (Només són dones,...

Crítica
teatre

Liddell es reconcilia amb Barcelona

Gran decisió del Grec de recuperar aquest muntatge del 2018 d’Angélica Liddell. La dramaturga, directora i actriu ’ha adaptada a les circumstàncies (reduint el contacte físic, tot i que segueix...

L’APUNT

El debat familiar, a l’hora del cafè

Els dards que estan caient sobre la poderosa TV3 (de les denúncies de la ‘brunete’ a la tria de ‘Drama’) són els símptomes inequívocs d’un risc de separació familiar. A casa, no es podia...

L’APUNT

Ara, són vitals els 2,5 m² per cap

Des d’avui, ja és operativa la normativa de la represa del Govern. S’han acabat les restriccions d’aforament, tal com sona. Només cal garantir un espai fixe d’uns 2,5 metres quadrats per persona....

L’APUNT

Sempre, primer, la ciutadania

Vibop, l’editorial de Montse Serra, ha arribat al desè títol de la col·lecció Envinats. Maridar vi i lletres és una gran iniciativa. Aquests mesos de confinament ha estat una bona via de fugida...

L’APUNT

Les troballes que hi ha als marges

El Teatre Lliure va decidir fer un canvi de rumb amb l’entrada de l’equip de Juan Carlos Martel. La caiguda d’un 34% d’abonats ho deixa ben palès. La seva intuïció demanava que el Lliure havia...

L’APUNT

Anar tancant el parèntesi, al Liceu

11 de març, presentació estel·lar de ‘Lohengrin’ al Liceu, que queda sepultada per la informació que, l’endemà mateix els teatres hauran de tancar imminentment. Roda de premsa carregada d’imprevistos...

LARA DÍEZ QUINTANILLA
ACTRIU, DRAMATURGA I DIRECTORA. AUTORA RESIDENT DE LA SALA BECKETT 2020/21

“És grotesc que els homes ens diguin a les dones com hem d’actuar”

Partidària de la conversa i de la reflexió, reclama una cultura més compartida

Mor Quim Lecina, l’actor que volia ser músic

Membre de la històrica companyia del Teatre Lliure, era insaciable a trobar noves formes d’art i la bohèmia