Art

Cultura

L’escultura estilitzada de Gómez Ascaso, a Calonge

L’artista aragonès exposa al castell una trentena de peces, algunes de gran format, que ha realitzat des del 1999

Pujolboira revisa també la seva evolució en una quarantena de pintures

El castell de Calonge presenta, fins al pròxim dia 27 d’aquest mes, una doble exposició que revisa les trajectòries artístiques de dos artistes prou reconeguts en les seves especialitats. Per una banda, Ramon Pujolboira (Barcelona, 1949) ha reunit a la sala gran una selecció de quaranta pintures que permeten resseguir la seva evolució; per l’altra, Alberto Gómez Ascaso (Saragossa, 1963) ha portat a la sala nova del mateix castell un total de trenta-quatre escultures realitzades des del 1999 que combinen les peces de gran i petit format.

Pujolboira, que actualment està acabant d’enllestir una pintura mural que representa el Sant Sopar a l’església d’Albons, poble on viu des dels anys setanta, insisteix en la seva pintura en el tractament d’un Mediterrani lluminós a través d’acrílics, sobretot, alguns de gran format. L’artista segueix fidel a una línia figurativa en què es barregen el món antic i contemporani, el paisatge empordanès i les construccions classicitzants, en una atmosfera d’un cert onirisme de gran sensualitat. És una línia que comparteix amb els membres de l’històric Grup 69, del qual va formar part junt amb Ricard Anson, Daniel Lleixà, Josep Ministral i Lluís Roura. El seu treball s’ha pogut veure també a França, Suïssa i Bèlgica.

Pel que fa a Gómez Ascaso, que l’any passat va inaugurar al passeig de Sant Antoni de Calonge l’escultura La noia de l’Empordà, és un escultor figuratiu molt apreciat a l’Estat espanyol, amb més d’una vintena de monuments públics repartits per diverses ciutats. L’artista, doctorat també en filosofia i que viu entre Saragossa i París, ha centrat la seva investigació escultòrica principalment en la figura femenina, que presenta amb una accentuada estilització. En aquest sentit, l’obra de Gómez Ascaso és el contrapunt de la de Fernando Botero: allà on l’escultor colombià hi veu masses pesants, turgents i grasses, l’aragonès hi busca, al contrari, lleugeresa, elasticitat i esveltesa. En canvi, s’hi aproxima per una semblant aspiració a la monumentalitat, encara que moltes de les peces de l’exposició de Calonge siguin de petit format, a la manera de gracioses escultures de saló. La inspiració en el bibelot propi de l’estètica de l’Art Déco, amb el seu gust per les figures fràgils i dansaires, és també present en el seu treball, que el mateix Gómez Ascaso afirma que deu molt a l’artista belga Robert Vandereycken, amb qui l’uneix una estreta amistat des dels anys noranta.

Les exposicions retrospectives dels dos artistes es poden visitar fins al dia 27 al castell de Calonge, de dimarts a diumenge, en horari de tarda, de les 18 a les 21 h. L’entrada és gratuïta.

LA DATA

27.08.17
és la data
fins a la qual es pot visitar la doble exposició al castell de Calonge, de 18 a 21 h i de dimarts a diumenge


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia