cultura

Carvalho, de nou tatuat

La creació de Vázquez Montalbán torna en una adaptació a la historieta

La cara de Carvalho és la de Ben Gazzara i la de la Charo; la de la Blondie, Debbie Harry

Ben segur que a Manuel Vàzquez Montalbán, un intel·lectual que vivia amb intensitat sincera la cultura popular, li hagués agradat veure el seu personatge Carvalho en vinyetes. Norma Editorial s’ha encarregat de recollir la iniciativa que va néixer de la trobada entre Daniel Vázquez Sallés, fill de l’escriptor, i el guionista Hernán Migoya en una d’aquelles nits que surten molts projectes però pocs es duen a terme. Aquest, sí. I a més en una iniciativa que té més de clàssic àlbum francès que de novel·la gràfica.

Editorialment, s’ha capgirat una tendència: normalment són els autors catalans i espanyols els que dibuixen per als francesos, i aleshores des d’aquí s’han de comprar els drets. Aquest cop han estat els francesos els que han comprat els drets d’aquesta producció.

Com a dibuixant es va triar Bartolomé Seguí, un mallorquí que es va formar artísticament a Barcelona i que a finals dels anys 80 va reflectir la modernitat de la Barcelona preolímpica a la sèrie Ernesto y Lola, i la dels noranta a Simón Feijoo, amb guió de Carles Santamaria, però en clau molt més de la Barcelona lumpen dels noranta. Ara ha hagut de capbussar-se a la Catalunya de finals del franquisme en què transcorre la novel·la Tatuaje de Vázquez Montalban i que ha dibuixat amb guió de Migoya. “Ha pesat molt el caràcter literari de molts dels passatges de les novel·les i sovint hem eliminat pàgines senceres de text, però en altres casos no podíem obviar les referències literàries perquè formen part de l’univers de Montalbán”, diu Seguí.

El personatge de Carvalho, que va néixer com a agent de la CIA i a Tatuaje es va passar a la investigació privada, ha tingut diverses cares a la pantalla. “Vam triar l’actor Ben Gazzara, que era el que Montalbán veia més idoni per interpretar el personatge”.

Seguí explica que el personatge que més li ha costat de fer, “perquè tinc dificultat per dibuixar dones”, és Charo, la prostituta promesa de Carvalho. “Vam pensar en Bárbara Rey i Agata Lys i al final ha sortit “una mena de Blondie”, diu referint-se a la cantant Debbie Harry.

La intenció editorial és continuar amb l’adaptació de totes les novel·les de Carvalho.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Les cares diverses del ‘true crime’

Barcelona
novetat editorial

L’assassí més famós d’Irlanda, radiografiat

Barcelona
Laia Vilaseca
Novel·lista

Laia Vilaseca: “Escrivint, continuo sent jardinera i no arquitecta”

Barcelona
ARTS ESCÈNIQUES

L’Alegria que ‘triomfa’ als Premis de la Crítica

BARCELONA
música

El nou festival Guixolstronic proposa 12 hores de música electrònica

st feliu de guíxols
cultura

L’associació de museòlegs, sobre el polèmic canvi d’orientació del Museu del Disseny: “Caldrà esperar a que es presenti el projecte definitiu”

barcelona
Música

El Festival de Prada s’estén i ofereix concerts sense fronteres

Girona
DANSA

El Sismògraf convoca a respirar amb la natura i a flirtejar amb la tecnologia

OLOT
Crítica
música

Sostinguts per l’estiu

GIRONA