Cultura

Crítica

música

Un ‘Tamerlano’ de traca i mocador

A les portes del final de la temporada concertística d’enguany, comença a ser el moment de fer les conseqüents valoracions. Ja no només en forma de resultats econòmics, sinó en tot allò que té a veure amb el relat i els perquès d’impulsar programacions. En aquest aspecte, no deixa de sorprendre que el Palau hagi apostat per concerts en què s’interpreten òperes del període barroc en format concert, aposta que l’any vinent prosseguirà amb títols com ara Rinaldo, L’Incoronazione i Tolomeo, quan, no ho oblidem, la voluntat expressiva i teatral d’aquests títols va ser concebuda per a la representació als escenaris. Però la conversió de les obres en productes i la bellesa de la seva factura musical acaben per imposar-se. I encara més quan al davant de la proposta es pot trobar un dels conjunts de la divisió d’honor de la música antiga com és l’Accademia Bizantina, que dirigeix, des del clavicèmbal, un savi amb tocs de geni, Ottavio Dantone. El que va fer aquest conjunt, junt amb sis extraordinàries veus, amb l’òpera Il Tamerlano (1735) de Vivaldi va ser, com es diu popularment, de traca i mocador. A una prestació orquestral meravellosa, Dantone va saber distribuir-hi l’equilibri de l’acció teatral assolint un dinamisme i un tremp admirables. Com admirables van ser les variacions en la repetició de la primera secció de l’ària tripartidaa escrites, com acostuma a ser habitual, pel mateix director. Amb diferents enfocaments, colors i concepcions vocals, podem dir que aquest Tamerlano queda ja no només com un dels millors moments de la temporada, sinó de la història de les òperes en versió concert al Palau de la Música. Cal, doncs, felicitar els artífexs d’aquesta feliç elecció.

Accademia Bizantina & Dantone
Palau de la Música, 30 de maig


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

TEATRE MUSICAL

Àngel Llàcer lidera l’esbojarrat musical ‘The producers’ al Tívoli

BARCELONA
festival de cinema

Jaione Camborda posa ‘La banya’ a Sant Sebastià

sant sebastià
CIRC

Un centenar de pallasses es troben a la desena edició a Palautordera

ST ESTEVE DE PALAUTORDERA
Olot

Paisatgisme fantàstic olotí, a L’Àmbit Espai d’Art del Firal

Olot
VISITA GUIADA

Una triple mirada: Pla, Cuixart i Bigas

Palafrugell
Audiovisual

El documental de Putellas, nominat als Emmy

Barcelona
Art

El Bòlit aborda els anys 80, la figura de l’idiota i el turisme sota Franco

Girona

El primer xat en català basat en intel·ligència artificial generativa està en fase experimental

BARCELONA
Arquitectura

Mor Zvi Hecker, l’arquitecte radical