Economia

Consum vol multar amb 8 milions les operadores

L’Agència Catalana de Consum (ACC) vol multar les principals operadores de telefonia amb 7,9 milions d’euros per l’augment unilateral dels preus, que considera “una pràctica abusiva”. Per això ha obert uns expedients sancionadors en què Telefónica és l’empresa més mal parada, amb una proposta de multa de més de cinc milions d’euros. La sanció a Vodafone s’eleva a 1,7 milions i la d’Orange, a 1,1. El secretari d’Empresa i Competitivitat, Joaquim Ferrer, i la directora de l’ACC, Elisabeth Abad, van anunciar la proposta de sanció en la presentació de l’informe anual de queixes dels consumidors catalans.

L’ACC va detectar a finals del 2017 i a principis del 2018 un increment de les reclamacions contra els augments del preu i la directora de l’agència va demanar explicacions a les operadores, que van justificar-se al·legant que estaven establertes dins la normativa específica del sector de les telecomunicacions.

L’ACC va rebre durant el 2018 un total de 16.012 reclamacions (23,08% més que el 2017) i les telecomunicacions i internet continuen sent el sector amb més queixes (28,5%), seguits de la resta de serveis generals (19,4%) i de transport (15,8%). La llista d’empreses amb més reclamacions l’encapçalen Endesa, Orange, Vodafone, Telefónica i Ryanair, Yoigo i Naturgy.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia