Economia

Els càmpings inverteixen per atreure el mercat escandinau

Destinaran 300.000 euros el 2017 per buscar aquest turisme

El 2016 han registrat un augment d'ocupació de l'1,2%

Càmpings de Girona calcula que han superat els vuit milions de pernoctacions

Els càmpings gironins han consolidat la línia ascendent iniciada l'any passat pel que fa a l'ocupació dels establiments i aquest any han registrat un creixement de l'1,2% respecte a l'any anterior. El 2015 els càmpings de les comarques gironines van tancar l'exercici amb un 3% més d'ocupació respecte al 2014, capgirant la tendència de resultats negatius dels set anys anteriors.

Allargar la temporada

Segons va explicar ahir el president de l'Associació de Càmpings de Girona, Miquel Gotanegra, l'associació preveu invertir uns 300.000 euros en el pla de promoció del 2017 per adaptar-se als nous models de la demanda turística i per obrir nous mercats. El pla es durà a terme en col·laboració amb el Patronat de Turisme Girona Costa Brava i l'Agència Catalana de Turisme de la Generalitat, i posarà l'accent en el mercat escandinau (sobretot Dinamarca) per intentar recuperar posicions i aconseguir incrementar les xifres d'ocupació als mesos de juny, la primera quinzena de juliol i al setembre, perquè els turistes d'aquests països acostumen a fer les vacances fora de la nostra temporada alta, va recordar Gotanegra. Per fer-ho possible s'intensificaran les accions de promoció per mitjà de viatges de premsa, accions directes als mitjans de comunicació de cada zona i en línia. Això, sense deixar de banda els mercats emissors principals com l'alemany, el del Benelux i el turisme de proximitat.

Gotanegra va valorar de manera molt positiva els resultats d'aquest any i va destacar l'increment del turisme estatal (entre un 5% i un 7%), del francès (un 3%) i de l'anglès (un 1,%), i va assenyalar que el turisme alemany i l'holandès s'han mantingut. També va manifestar que cada cop “cal ser més competitius” en aquest sector per contrarestar les distàncies que separen l'oferta dels mercats emissors potencials. El president de l'associació va declarar que “no es pot abaixar la guàrdia” i que valora més la fidelització que no pas el creixement. I va sentenciar: “És més fàcil seduir el client que mantenir-lo.”

Gotanegra calcula que aquest any s'han comptabilitzat més de vuit milions de pernoctacions. Els càmpings gironins han invertit en els darrers tres anys 45,5 milions d'euros per consolidar-se com a grans parcs de vacances i com a oferta turística capdavantera. El sector és un dels que creen més ocupació a l'estiu, amb uns 6.500 treballadors.

Assemblea general

Ahir es va fer l'assemblea anual de l'Associació de Càmpings de Girona, en un acte a la Ciutat de Vacances Cala Montjoi de Roses, en què va ser present el director general de Turisme, Octavi Bono; el director dels serveis territorials del Departament d'Empresa i Ocupació a Girona, Ferran Roquer; el president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Pere Vila, i l'alcaldessa de Roses, Montse Mindan.

L'Associació de Càmpings de Girona és la més antiga de l'Estat espanyol, té 75 associats (més del 80% dels càmpings de les comarques de Girona) i ofereix 119.308 places d'allotjament. El total de places d'allotjament de càmpings de la demarcació és de 135.000, una xifra que situa el sector com la primera oferta turística reglada.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia