Economia

El benefici de Puig bat rècords amb una alça del 71%

La companyia ha admès que ha hagut d’apujar preus ‘en línia amb la inflació’

L’estratègia internacional i de concentració d’activitat de Puig dona fruits i així ho demostren els números que acaba de fer públics la multinacional de perfumeria catalana Puig, que va batre rècords l’any passat. Com acaba d’informar el grup, el seu benefici es va enlairar al 2022 un 71%, fins els 400 milions d’euros, i els ingressos un 40%, fins els 3.600 milions. “Són unes xifres històriques”, ha celebrat el conseller executiu de Puig, Marc Puig, en declaracions recollides per l’agència ACN. Puig va admetre que durant el 2022 la companyia va haver d’incrementar els seus preus “en línia amb la inflació”, ja que la indústria de la perfumeria i la cosmètica “no ha estat aliena” a la pujada dels costos.

Els resultats arriben després que l’empresa anunciés el tancament de la seva històrica fàbrica al Besòs per concentrar l’activitat a les plantes de Vacarisses i Alcalà de Henares, que tenen més “marge” per seguir creixent. Amb els canvis fets i els resultats actuals, destaca Puig, la firma està en un bon lloc per d’aconseguir el seu objectiu de facturar 4.500 milions d’euros el 2025. De cara al futur més immediat, la fita és créixer aquest any “a doble dígit”.

Durant el 2022, Estats Units es va consolidar com el primer mercat de Puig gràcies a l’apreciació del dòlar respecte de l’euro. De fet, els ingressos nets de l’empresa van créixer més d’un 30% en totes les regions però l’increment més gran es va registrar al mercat americà (56%). Sobre Àsia, on abans de la pandèmia la companyia va decidir posar el focus per expandir-se, la meta era que aquest mercat representés el 25% dels ingressos de la companyia el 2025, tot i que serà més lent del previst. “Ara que la Covid ja és història, som optimistes respecte a la recuperació d’aquest mercat, potser no assolirem el 25% d’aquí a dos anys, però segur que guanyarà pes en la nostra cartera”, ha avançat el conseller executiu.

Per productes, la firma catalana va créixer en totes les categories. En maquillatge, les vendes van enlairar-se un 52%, en perfumeria i moda un 40%, i en dermocosmètica un 20%. L’any passat, Puig va adquirir l’empresa sueca Byredo, la índia Kama Ayurveda i la colombiana Loto del Sur. Ara com ara no es preveuen noves adquisicions.

Pel que fa al tancament de la fàbrica del Besòs, Puig ha recordat que es va tancar un pacte amb els sindicats per traslladar el 30% de la plantilla de 400 treballadors a la planta de Vacarisses, i el 70% restant a les oficines d’investigació i desenvolupament que la firma situarà al costat de la seva nova seu principal, a l’Hospitalet de Llobregat. El directiu ha reiterat la intenció de la firma de concentrar a Vacarisses “tot el creixement” que tingui el grup en el camp de la cosmètica.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Girona és una de les demarcacions de l’Estat amb més hotels a la venda

GIRONA
Tribuna

Un equip de 3 estrelles

Soci-Director de H&B Human and Business, conferenciant i formador
economia

Ajuntament, empreses i institucions acadèmiques impulsen l’Aliança per a la Innovació BIVA

SANT CUGAT DEL VALLÈS
Estats Units

La Fed retalla mig punt els tipus d’interès en la primera rebaixa des del 2020

Barcelona
Estats Units

Tupperware inicia el procediment de fallida

Barcelona
economia

Mataró guanya una primera demanda al Corte Inglés que li reclama 24 milions

Mataró
unió europea

Anul·len una multa a Google per pràctiques abusives en publicitat

barcelona

El Consorci de les Gavarres augmenta un 14,36 % el pressupost 2025

monells

El Girocamping PRO presentarà noves eines per potenciar la sostenibilitat

SANT PERE PESCADOR