Esports

Fernando Alonso anuncia que no correrà en Fórmula 1 en 2019

El pilot asturià ha fet l’anunci a través de les xarxes socials

Fernando Alonso, actual pilot de McLaren-Renault i doble campió del Món (2005 i 2006, amb Renault) va anunciar aquest dimarts en el seu compte de Twitter que no correrà en Fórmula 1 en la temporada 2019.

Així, el pilot espanyol, de 37 anys i que acumula 32 victòries en disset temporades en la categoria regna de l’automobilisme, s’acomiadarà dels circuits el pròxim 25 de novembre al circuit de Yas Marina (Abu Dabi).

Alonso ja va anticipar dissabte passat que anava a donar aquest dimarts una notícia als seus seguidors i ha estat a través de Twitter on ha comunicat la seva decisió de no córrer en F1 la temporada 2019.

La seva decisió no implica que en el futur no torni a pilotar en F1, però s’interpreta com un pas més en el seu intent d’aconseguir la Triple Corona que consisteix a guanyar el Gran Premi de Mònaco d’F1, que va conquistar en 2006 i 2007; guanyar les 24 Hores de Le Mans, que va aconseguir en 2018; i vèncer en les 500 milles d’Indianapolis, on va córrer en 2017 però un trencament del seu motor Profunda li va fer abandonar a 21 voltes del final.

Així, és possible que el doble campió del Món d’F1 participi en algunes carreres de les Indy Car Sèries, la competició més important de monoplaces dels Estats Units, per aclimatar-se i agafar experiència de cara a guanyar les 500 milles d’Indianapolis, certificant així la seva Triple Corona.

Actualment, Fernando Alonso es troba immers en la temporada del Campionat el Món de Resistència (WEC, per les seves sigles en anglès) en la qual ha aconseguit dues victòries en les dues carreres que ha disputat i la qual finalitza el 16 de juny de 2019 i que compagina amb la seva participació en l’F1.

L’asturià va fer el seu debut en Fórmula 1 amb un Minardi l’any 2001 i, després d’un any com a provador, es va convertir en pilot oficial de Renault en 2003, temporada en la qual va aconseguir el seu primer triomf (Gran Premi d’Hongria el 24 d’agost).

Els seus majors èxits van arribar en 2005 i 2006, en Renault, quan va aconseguir coronar-se com a bicampió del Món d’F1 després d’imposar-se a Kimi Raikkonen i a l’heptacampió Michael Schumacher, fent història per a l’automobilisme espanyol.

En 2007 va viure el seu primer periple en McLaren, on va coincidir amb el llavors debutant anglès Lewis Hamilton, amb el qual va mantenir una relació complicada. En 2008 i 2009 va tornar a ser pilot de Renault abans de fitxar per Ferrari, escuderia en la qual va militar les següents cinc temporades i on va aconseguir tres subcampionats (2010, 2012 i 2013).

En 2015 va tornar a McLaren que començava una nova etapa al costat d’Honda com a motorista, però durant tres anys el rendiment del monoplaça no va estar a l’altura de l’esperat i Alonso va finalitzar el campionat del Món en les posicions 17, 10 i 15, respectivament.

Així, l’escuderia de Woking va decidir canviar a Renault com a motorista a la recerca d’una millora de rendiment però aquesta no ha estat tan gran com es preveia i l’asturià, després d’un gran cinquè lloc en la primera carrera a Austràlia, ocupa la novena posició quan manquen nou Grans Premis per al final de la temporada 2018 de Fórmula 1.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia