L'Audiència ordena investigar un fòrum d'internet de contingut xenòfob

L'Audiència de Barcelona ha ordenat que es reobri la investigació relativa a un fòrum d'internet de contingut racista, xenòfob i antisemita per identificar els autors dels comentaris, ja que podrien ser responsables dels delictes de justificació de l'holocaust jueu i de provocació a la discriminació i a l'odi racial.

El fòrum en qüestió és www.europans.org, on es podien llegir comentaris com ara: «Putos negres, que tornin a l'Àfrica i ens deixin en pau aquí a Europa, amb els nostres costums bons i no salvatges com els seus.» Els participants en el fòrum, però, també hi afegien comentaris contra els homosexuals i els jueus, i promovien atacs violents contra ells. El novembre passat, un jutjat de Cerdanyola del Vallès va arxivar la investigació en considerar que els comentaris, tot i ser reprovables, se situaven dins els límits de la llibertat d'expressió, una decisió que la fiscalia va impugnar. Ara l'Audiència ha ordenat al jutjat que reobri el cas per trobar els autors dels comentaris –un dels quals ja ha estat identificat–, perquè considera que «suposen un menyspreu als membres d'una raça» i podrien considerar-se una provocació a la discriminació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.