Punt divers
Només un 13% dels turistes que fan la calçotada a l'Alt Camp s'hi queden a dormir
L'Alt Camp rep uns 320.000 visitants durant la temporada de calçotades, i d'aquests, uns 200.000, visiten la capital, Valls. La crisi no ha fet baixar el volum de turistes, i les xifres s'han mantingut malgrat l'actual situació econòmica. Tot i això, l'assignatura pendent és el poc percentatge de pernoctacions. Només un 13% dels visitants coneixen l'oferta hotelera i s'hi queden a dormir, front un aclaparador 87% que prefereix fer una visita d'un sol dia. Són dades facilitades per l'Ajuntament de Valls, en base a més de 300 enquestes fetes a famílies i grups. Per aquest motiu, i de bracet amb els dos hotels de la ciutat, el consistori ha editat 5.000 fulletons per promocionar l'allotjament a Valls.
El regidor de Promoció, Comerç i Turisme, Eduard Gonzàlez, destaca que, tot i que molts turistes no s'allotgen a la ciutat, de l'enquesta destaca que el 83% dels visitants ja van venir l'any passat i que el 99% pensen tornar la pròxima temporada.Una dada que varia respecte a l'any passat és que s'ha reduït el grau de fidelitat del visitant envers el mateix restaurant, i ara pràcticament s'igualen al 50% els que prefereixen anar al mateix restaurant i els que opten per provar-ne un de nou.Pel que fa a la procedència dels turistes, la gran majoria són catalans, concretament un 95%, i d'aquests, un 79% provenen de l'àmbit metropolità de Barcelona. La calçotada genera a Valls i comarca un volum de negoci que suma 16 milions d'euros.A part de les enquestes, Gonzàlez també ha destacat que les visites guiades dutes a terme a la ciutat durant l'any passat s'han triplicat respecte a l'any anterior. Durant el 2008 es van fer 1.780 visites, front les 658 dutes a terme l'any 2007.D'altra banda, l'Ajuntament és a punt de posar en marxa al seu web una aplicació que permetrà fer un vol virtual en tres dimensions sobre Valls i la comarca, similar al Google Maps, i l'usuari podrà visualitzar-ho, ampliant i enfocant al seu gust.
El regidor de Promoció, Comerç i Turisme, Eduard Gonzàlez, destaca que, tot i que molts turistes no s'allotgen a la ciutat, de l'enquesta destaca que el 83% dels visitants ja van venir l'any passat i que el 99% pensen tornar la pròxima temporada.Una dada que varia respecte a l'any passat és que s'ha reduït el grau de fidelitat del visitant envers el mateix restaurant, i ara pràcticament s'igualen al 50% els que prefereixen anar al mateix restaurant i els que opten per provar-ne un de nou.Pel que fa a la procedència dels turistes, la gran majoria són catalans, concretament un 95%, i d'aquests, un 79% provenen de l'àmbit metropolità de Barcelona. La calçotada genera a Valls i comarca un volum de negoci que suma 16 milions d'euros.A part de les enquestes, Gonzàlez també ha destacat que les visites guiades dutes a terme a la ciutat durant l'any passat s'han triplicat respecte a l'any anterior. Durant el 2008 es van fer 1.780 visites, front les 658 dutes a terme l'any 2007.D'altra banda, l'Ajuntament és a punt de posar en marxa al seu web una aplicació que permetrà fer un vol virtual en tres dimensions sobre Valls i la comarca, similar al Google Maps, i l'usuari podrà visualitzar-ho, ampliant i enfocant al seu gust.
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.