Tarragona atura les obres del mercat i acabarà l'entorn
La falta de finançament impedeix completar ara la inversió
Es vol evitar perjudicar més veïns i botiguers
Les obres del Mercat Central, la inversió més important del mandat a Tarragona, s'aturen sense data de represa. A canvi, l'Ajuntament avança la urbanització dels carrers de l'entorn de l'equipament comercial i anuncia que aquests treballs sí que estaran acabats abans de Nadal, posant punt i final així al perjudici que botiguers de la zona i veïns viuen des de l'any 2011.
Aquesta ha estat la sortida que el govern municipal (PSC) ha escollit en vista del bloqueig al finançament de les obres, el cost de les quals s'eleva a 46 milions d'euros sumant-hi treballs previs i imprevistos. L'impagament per part del govern estatal dels vuit milions compromesos (i que no reconeix com a deute) i el bloqueig de l'oposició (CiU, PP i ICV) al concurs per licitar el supermercat del nou mercat, que havia d'aportar 6,1 milions per poder acabar les obres, han fet que el govern hagi decidit aturar les màquines a l'interior del mercat un cop es finalitzi la coberta, i centrar els esforços, de moment, en l'exterior.
Retorn de la circulació
La decisió suposa que els paradistes allargaran encara més la seva estada a l'envelat provisional de la plaça Corsini, que, evidentment, es quedarà també sense urbanitzar de moment. Els treballs que ara es prioritzaran, i que tindran un cost d'uns dos milions d'euros, afectaran els carrers Colom, Governador Gonzàlez i Rèding, on els comerços han viscut els problemes de mobilitat per a vianants i vehicles que han suposat les obres. Amb la urbanització, es recuperarà també el trànsit de vehicles i, al gener, està previst que el carrer Colom torni a ser un dels punts centrals de pas dels autobusos municipals, ara traslladat provisionalment a un altre carrer.
Crítiques a la gestió
La portaveu del govern, Begoña Floria, va insistir ahir a considerar “electoralista” la negativa de CiU i el PP a donar suport al concurs per a l'adjudicació del supermercat. El consens en aquest punt serà ara clau per tal de poder reprendre el projecte.
Tant CiU com el PP, però, van vincular ahir el bloqueig de les obres a la “pèssima gestió” feta pel govern municipal, que, segons la federació nacionalista, deu fins a la data 3 milions a l'empresa constructora, i que s'elevaran a 4,5 milions el 5 d'agost. El regidor del PP, Jordi Roca, va remarcar que la voluntat del govern era obrir el concurs sense tenir consensuat el reglament, opció que ells consideren irregular. “No tenim ganes d'acabar tots imputats”, va dir.