Societat

Reus té més d’un centenar de locals buits al nucli antic

A principi de març, l’Ajuntament va anunciar l’elaboració d’un cens d’establiments buits per dinamitzar l’economia local

Els agents immobiliaris consultats desconeixen el projecte

Fa setmanes el govern municipal va anunciar la creació d’un projecte per dinamitzar el comerç de la ciutat. D’aquesta manera, administració i el sector immobiliari uniran esforços per fer un cens dels locals disponibles amb l’objectiu d’atraure operadors externs. En aquest sentit, la regidora de Promoció de Ciutat de l’Ajuntament de Reus, Montserrat Caelles, va explicar que aquest estarà llest “en un futur immediat” i va dir que es tracta d’una iniciativa de “llarg recorregut”, destinada a “construir un nou model comercial a Reus”.

Segons s’ha pogut saber, a més, el projecte inclou la redacció d’un dossier a l’abast dels nous operadors comercials i que podrà usar-se com a eina de consulta a l’hora de buscar un local. La taula de treball, amb tretze agents immobiliaris diferents de la ciutat, s’ha reunit en un parell d’ocasions i, segons Caelles, una tercera ja està planificada.

La redacció de Reusdigital.cat va fer un recompte a final d’abril dels espais buits que hi havia de Tomb de Ravals endins (van quedar excloses, per tant, vies com Sant Joan o Llovera). Per determinar-ne la quantitat, es va tenir en compte que s’indiqués la seva disponibilitat amb el cartell corresponent. En total, se’n van detectar 108, si bé cal dir que aquesta quantitat pot variar en funció d’obertures recents o d’altres que estiguin previstes, com a conseqüència “del mercat canviant”, en paraules de Caelles. Fonts consultades en l’elaboració d’aquest reportatge van puntualitzar que més enllà de les dades que s’havien obtingut, cal avaluar la densitat d’ocupació d’una via. La situació “no és preocupant” mentre el percentatge de locals buits en un carrer no superi el 25% del total, van dir.

LA XIFRA

108
locals disponibles són els que hi havia a Tomb de Ravals endins quan es va dur a terme el recompte.

LA FRASE

El projecte és una iniciativa de llarg recorregut per construir un nou model comercial
Montserrat Caelles
regidora de promoció de ciutat de l’ajuntament de reus

L’opinió dels agents immobiliaris

Un dels actors importants en l’impuls del projecte per dinamitzar el comerç, segons es va anunciar, és el sector immobiliari. De fet, durant la roda de premsa de presentació celebrada temps enrere es va avançar una primera taula de treball per determinar les necessitats de la ciutat i un establiment d’accions per dur-hi a terme. Per elaborar aquest reportatge, van consultar diverses empreses locals del sector. En línies generals, del cens, se’n sap poc o res. “Me n’he assabentat per la premsa, i no tinc clar si sóc jo que haig d’adreçar-me a l’Ajuntament per informar dels locals que tinc o com ho hem de fer”, va exposar l’agent Mònica Vidal, amb local al Raval de Sant Pere. Una opinió semblant va expressar, des de Remar Spais, Ana Redondo. “Crec haver rebut una circular per correu electrònic, però ningú se’ns ha dirigit ni tinc gaire clar en què consisteix el projecte ni quan s’ha posat en marxa”, va dir. En tot cas, la regidora va revelar que “la taula de treball és sempre oberta a noves incorporacions” i que els interessats a fer-hi aportacions s’adrecin a l’Agència Reus Promoció.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]