Xarxes comarcals, intermunicipals i locals

Alguns pobles i consells comarcals de la demarcació de Girona també aposten per les xarxes ciclistes als seus territoris, en un intent de crear una oferta turística, però també amb caràcter de lleure o per oferir una nova comunicació.

El Consell del Baix Empordà ja fa temps que té en ple funcionament una xarxa cicloturista que passa pels 36 municipis que formen la comarca. No són rutes exclusives per als cicloturistes, sinó que són camins públics aptes per anar amb bicicleta per la baixa intensitat de trànsit. L'única excepció és el tram de la via verda entre Sant Feliu de Guíxols i Santa Cristina d'Aro. L'objectiu de la xarxa és bàsicament donar a conèixer els llocs més interessants de la comarca.

A la comarca del Pla de l'Estany, han estat uns quants municipis els que han decidit tirar endavant un carril bici interurbà, el principal objectiu del qual és oferir una nova proposta de comunicació entre aquests pobles. Tot i això, queda obert a la gent que vulgui utilitzar-lo des del punt de vista turístic o de lleure. Aquesta xarxa intermunicipal uneix els pobles de Banyoles, Fontcoberta, Porqueres, Camós i Cornellà del Terri.

Però també hi ha carrils bici locals. És el cas del que hi ha entre Torroella de Montgrí i l'Estartit, a part de la xarxa que té per la zona dels aiguamolls del Baix Ter. En aquests moments, l'Ajuntament de Palafrugell està tramitant el projecte de carril bici per l'autovia de Calella per unir Palafrugell amb Llafranc i Calella. I l'Ajuntament de Santa Cristina d'Aro, després del pas subterrani a la zona de Bell-lloc, no descarta crear una ruta local per poder conèixer els racons del terme, com ara Solius, Romanyà de la Selva o el nucli antic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.