Infraestructures

El govern admet ara que l'Estat no invertirà en l'R-3

Falten dinou dies per poder presentar els estudis informatius

La Xarxa C-17 també ho veu magre

Una de freda i una de calenta. El mateix dia que el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Santi Vila, anunciava l'acord històric per incorporar tot Osona i el Ripollès al sistema de tarifa integrada, admetia de manera implícita que l'Estat difícilment tindrà a punt abans d'acabar l'any els estudis informatius per al desdoblament per trams de la línia de tren entre Montcada i Vic. Era el compromís que el Ministeri de Foment havia adquirit ara fa un any amb la Generalitat.

Feia pocs dies que els alcaldes de la Xarxa C-17 ja havien expressat, en una trobada a Puigcerdà, el seu temor que l'Estat tornaria a incomplir els seus compromisos respecte a les inversions pendents a l'R3. L'últim acord amb la Generalitat, per al conjunt de la xarxa de rodalies, incloïa una actuació concreta a la línia de Puigcerdà. A causa de la impossibilitat econòmica de plantejar un desdoblament integral, s'estudiaria la proposta de fer-ho en tres trams, dos al Vallès i un a Osona, per millorar la capacitat de l'R3 i incrementar la freqüència de trens. Una inversió que se situava entre els 60 i 70 milions. El calendari preveia estudis informatius el 2014, la posada a licitació durant el 2015 i l'execució de les obres el 2016. Una primera pista que refredava les expectatives va ser que, en el projecte de pressupost de l'any que ve, el govern estatal no preveu ni un euro d'inversió per a la línia de Puigcerdà. La primera resposta de la Generalitat va ser que això no invalidava el calendari i que, tenint en compte que les obres havien de començar el 2016, la partida es podia preveure l'any que ve. En aquell moment el Departament de Territori va dir que li constava que s'estava treballant en els estudis informatius.

En espera del que pugui passar d'aquí a final d'any, l'anunci que a partir de l'1 de gener el nord d'Osona i tot el Ripollès s'afegiran al sistema de tarifa integrada va ser molt ben rebut al territori. Tot i això, l'alcalde de Torelló, Santi Vivet, recordava que les reivindicacions “no acaben aquí”. Garantir un bon manteniment de les instal·lacions i la millora dels horaris, com també reclama el grup Perquè no ens Fotin el Tren, continuen estant en l'agenda. I també que la venda automàtica de bitllets a Torelló “ha de permetre el pagament en paper moneda, i no només amb targeta”.

LA DATA

31.12.14
és l'últim dia
que l'Estat té per presentar els estudis informatius del desdoblament en trams.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

sequera

Les pluges revifen els cabals i aporten els primers 7 hm³ als pantans

barcelona
territori

Olost es planteja marxar del Lluçanès quan no fa ni un any que es va crear

olost

S’anul·la la Fira de l’1 de Maig per pluja

olot
CAMPRODON

Obren la convocatòria per accedir a 11 habitatges de lloguer social

CAMPRODON
Urbanisme

Adjudicades les obres per renaturalitzar espais i millorar l’enllumenat a la Pineda

Vila-seca
unió europea

Brussel·les investiga Meta per no combatre la desinformació

barcelona

Ane Movilla és la nova presidenta de Turisme Rural Girona

girona

Més de cinc milions per soterrar o desplaçar línies d’alta tensió a Reus, Begues i Rubí

Barcelona
educació

El govern ratifica l’acord per revertir les retallades del personal docent

barcelona