Infraestructures i serveis

L’Estat encarrega un estudi de vulnerabilitat per reforçar l’R1 al Maresme

El ministeri aparca el debat sobre el trasllat de la via cap a l’interior i demana no “desenfocar” les urgències del servei amb “aquest tipus de coses”

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana encarregarà un estudi de vulnerabilitat de l’R1 al Maresme per tal d’identificar els punts on la regressió de les platges té un impacte directe en la infraestructura. Després dels últims incidents a Rodalies, el secretari general d’Infraestructures, Xavier Flores, i el director general de Manteniment d’Adif, Àngel Contreras, s’ha reunit amb alcaldes del front litoral per recollir les seves inquietuds i prometre actuacions a curt termini que garanteixin el bon funcionament del servei. En aquest senti, els representants de l’Estat aparquen per ara el debat sobre el trasllat de la via cap a l’interior i demanen no “desenfocar” les urgències del servei amb “aquest tipus de coses”.

L’estudi sobre aquestes urgències, però, es podria allargar encara un any, segons ha detallat Flores en una compareixença posterior a la trobada amb els alcaldes. La intenció del Ministeri, però, no és esperar a la seva finalització per començar a actuar, sinó que es podrien fer inversions en paral·lel per començar a mitigar els efectes de la regressió de les platges.

El debat sobre el futur del front marítim, de fet, es fa de la ma de Costes. “El tren és el que està primer, però també hi ha un passeig, una carretera i unes edificacions”, apunta Flores, que promet una protecció de la infraestructura ferroviària “en les millors opcions i possibilitats” que pugui plantejar també l’altre Ministeri.

Flores assumeix la “responsabilitat” de garantir un servei eficaç i eficient als usuaris de Rodalies “dimensionant solucions” perquè això sigui així en les condicions actual de la infraestructura, a primera línia de costa. En aquest sentit, el dirigent ministerial aparca un possible debat sobre el trasllat de l’R1 cap a l’interior que, assegura, ha de ser global.

Sobre aquest hipotètic trasllat, del que s’ha parlat abastament durant anys, però que encara no s’ha traslladat ni tan sols a cap avantprojecte, Flores recorda que és “molt complex” des del punt de vista tècnic i també molt costós econòmicament: “És de llarg termini i de costos astronòmic. Ha de ser un debat separat que no ens despisti del que és important i urgent”

Pel que fa justament a les urgències, el president del Consell Comarcal del Maresme, Damià del Clot, reitera els problemes pel que fa als horaris i freqüències de pas dels tres, les incidències en la infraestructura i la seguretat a les estacions que obliguen a fer “inversions en el mentrestant”.

Del Cot recorda que en l’àmbit de la mobilitat el Maresme és una comarca “vulnerable” davant determinats fenòmens meteorològics perquè el principal mitjà de transport públic se’ns “ressent” sovint: “Les inversions s’han de fer i hi ha consens entre els pobles en què el tren s’ha de protegir i funcionar bé”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.