Ensenyament
Una robòtica centrada en l'alumne
L'escola Pare Coll de Girona va aconseguir arribar a la final estatal amb quatre equips i participar a la final internacional als EUA
A través d'aquesta matèria, es treballa l'esforç, el diàleg i el treball cooperatiu
Un mes després de quedar segons en la fase estatal de la First Lego League i unes hores abans d'emprendre el viatge a Sant Louis, als Estats Units, per participar en la competició internacional, els membres de l'equip de l'escola Pare Coll de Girona que va quedar classificat (Black Wolvineers), els entrenadors i el professorat del centre es mostren encara meravellats amb el que consideren un “fet excepcional” en l'àmbit de la demarcació. I és que l'escola Pare Coll, del Fedac Sant Narcís de Girona, va portar quatre equips a la final estatal de la First Lego League i, a més, s'ha classificat per al mundial. “Això no ha passat per l'atzar sinó que va estretament lligat a la manera de fer robòtica en el centre, centrada en l'alumne”, ha explicat el director del centre, Xavier Batlle. L'aprenentatge de la robòtica es va implantar fa cinc anys justament a petició d'un grup d'alumnes, que s'hi van mostrar interessats. A través d'aquesta matèria, es treballen valors com ara l'esforç, l'autoaprenentatge i el treball en equip i es potencien habilitats socials i de comunicació, com l'escolta, el diàleg, el respecte per l'opinió de l'altre, el control de les emocions i la resolució de conflictes. “Els alumnes han crescut molt i han après molt, i no només de robòtica sinó a través d'ella”, assegura Batlle. Aquests valors, segons destaca el director, impregnen el nou paradigma educatiu dels centres Fedac, centrat en l'elecció de l'alumne i personalitzat.