Societat

Les firmes de moda aposten per les botigues virtuals

Armand Basi, Mango i Custo són pioners en la venda per internet

El 2 de setembre Zara s'estrenarà a la xarxa

Anar a comprar roba sense sortir de casa és una pràctica que s'està estenent cada cop més. I és que ja són diverses les firmes de moda que han apostat per vendre els seus productes online. Les botigues que ja han entrat en el món virtual i que han estat pioneres en aquest terreny són Armand Basi, Custo Barcelona i Mango.

En aquest cas, l'any 2000 Mango va inaugurar el seu portal de venda a internet i des d'aleshores la pàgina té més de 2 milions de visites mensuals i el nombre d'usuaris registrats ja supera els 980.000. I aquest any fonts de Mango preveuen duplicar la xifra d'11,7 milions d'euros que va facturar la firma de moda el 2009 a través de la seva web.

Però a partir del 2 de setembre la competència a la xarxa augmentarà amb l'entrada de Zara. El grup del gallec Amancio Ortega, que té previst sortir a l'Estat espanyol, Portugal, França, Itàlia, Regne Unit i Alemanya, compartirà mercat amb dues firmes de moda més que també faran el salt. Així, Desigual calcula sortir el mes vinent després que un equip de 20 persones hagi estat treballant en la plataforma virtual durant més de sis mesos. I Antoni Miró prepara l'entrada a internet per a l'any vinent. Aquest serà el segon intent després que el 1998 ho provés sense èxit.

De fet, les perspectives per a la venda de roba online són bones. La consultora Nilsen preveu que en el segon semestre de l'any la compra de roba per part dels internautes arribi al 36% i superi així el 32% del producte més venut, els bitllets d'avió.

LA XIFRA

49
per cent dels internautes catalans els importa el preu dels productes ‘online', enfront el 65% dels madrilenys.

Arruïnar-se venent ‘online'

Un informe de l'escola de negocis Esade aconsella als comerços més petits que usin les seves pàgines web per promocionar-se i no per vendre perquè poden perdre més diners que no guanyar-ne. L'estudi insisteix que cada botiga ha de fer una anàlisi acurada del perfil dels seus clients i només s'ha d'arriscar si es tenen aficionats a la moda. I és que a internet “no s'han de buscar nous clients, sinó intentar que els que es tenen comprin més. Com? Oferint-los coses noves”, assegura Gerard Costa, autor del treball.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.