societat
Barcelona vol accelerar la transformació digital del comerç de proximitat
L’Ajuntament destinarà un milió d’euros a subvencionar projectes relacionats amb l’estratègia de negoci, la comunicació digital, el màrqueting digital i els canals de venda en línia i omnicanalitat
El futur del comerç de proximitat i la restauració de barri passa inevitablement per la digitalització. Per tal d’ajudar els establiments del petit comerç, bars i restaurants de la capital catalana a que es digitalitzin, es posin al dia i s’assegurin la seva competitivitat, l’Ajuntament de Barcelona ha obert una línia d’ajudes per a subvencionar projectes relacionats amb l’estratègia de negoci, la comunicació digital, el màrqueting digital, els canals de venda en línia i l’omnicanalitat. El consistori té un milió d’euros per a aquestes subvencions i aquesta setmana ha obert ja el període de presentació de sol·licituds per demanar aquesta ajuda.
Aquesta línia de subvencions està dirigida als establiments comercials individuals de venda al detall situades en planta baixa i/o planta carrer en trama urbana i a les parades de mercats municipals. També establiments que prestin serveis com: tallers mecànics, serveis fotogràfics i audiovisuals, copisteries i arts gràfiques, serveis de reparacions, agències de viatges i detallistes, tintoreries i bugaderies, perruqueries, salons d’estètica i bellesa, servei de menjar preparat i càtering, bars i restaurants, i clíniques veterinàries amb botiga física.
Quatre branques
En tot cas els projectes que se subvencionaran han d’estar relacionats amb aquestes quatre àrees: estratègia de negoci (que seria l’elaboració de plans de negoci i transformació digital, i elaboració de plans de màrqueting i comunicació digital), comunicació digital ( creació de continguts digitals, i gestió i publicació de continguts a Internet), màrqueting digital i canals de venda en línia i omnicanalitat.