Google avisa del risc de les castes digitals
Eric Schmidt reclama la igualtat a la xarxa mentre la UE li recorda que podria estar incomplint les normes
“Si fem les coses bé, al final aconseguirem que hi hagi un Android a cada butxaca”
De la conferència més esperada del Congrés Mundial del Mòbil, la que va pronunciar ahir a la tarda Eric Schmidt, el president executiu de Google, se'n podien esperar moltes coses. S'especula que la companyia podria treure en un futur ulleres amb internet incorporada o un nou reproductor musical, però Schmidt, una de les persones més influents del planeta en qüestions tecnològiques, no estava per aquestes històries. Volia vetllar pel futur de la humanitat, tot i liderar una empresa que cada cop és més qüestionada per unes pràctiques que, com a mínim, són molt discutibles.
Així, va deixar que un membre del seu equip presentés un producte menor –l'arribada del seu eficaç navegador, Chrome, per als dispositius mòbils amb la darrera versió d'Android– i es va centrar a fer un discurs de marcat to social. Paral·lelament, des de Brussel·les, la UE li reclamava que frenés la nova política de privacitat de Google (que hauria d'entrar en vigor demà) perquè podria incomplir la normativa europea.
“Els intents de regular internet fracassaran, perquè internet i la tecnologia són com l'aigua i trobaran el seu camí”, va dir Schmidt referint-se a les interferències dels organismes reguladors. El líder del gran cercador d'internet creu que aviat “la web serà com l'electricitat, sempre serà present” i, per tant, aventura que “en els anys vinents, la bretxa entre els usuaris avançats de la xarxa i els que no tenen accés a connexió serà encara més àmplia a causa de les ràpides innovacions que encara han d'arribar”. En aquest sentit, els telèfons intel·ligents podrien ser “part de la solució, però no resoldrien tot el problema”.
En poc més de mitja hora de conferència es van sentir moltes sentències interessants: “En el futur serem capaços d'enviar un robot en el nostre lloc a un concert de rock”; “alguns governs intentaran restringir l'accés a la tecnologia, però no podran fer-ho”; “els reguladors d'internet miren de controlar el que passa ara, en comptes del que ha de passar”; o “tot allò que fa que la gent estigui més connectada és bo” en són una mostra.
En qualsevol cas, la vessant empresarial de Schmidt va acabar sortint a la llum: “Cada dia s'activen 850.000 mòbils amb Android. Si fem les coses bé, al final n'hi haurà un a cada butxaca.”