Societat

Wert reivindica la LOMQE i atribueix els resultats de PISA al govern de Zapatero

El ministre nega que el sistema educatiu estigui escindit entre escoles de rics i de pobres

El ministre d'Educació, José Ignacio Wert, ha reivindicat aquest dimecres a Madrid la LOMQE com a eina per superar els resultats de PISA 2012, que van posar de manifest un estancament dels alumnes espanyoles en matemàtiques, ciència i lectura. El ministre ha destacat que l'estudi es va fer a l'abril del 2012, abans que ell posés en marxa “cap mesura de les que popularment es coneixen com a retallades”, i per tant “analitza principalment els dos governs anteriors a l'actual”. Wert també ha negat que el sistema educatiu estigui escindit entre escoles de rics i de pobres i ha apuntat com a causa provable de l'augment de les diferències dels resultats entre aquests alumnes a l'increment dels immigrants.

Wert ha fet aquestes manifestacions en un esmorzar informatiu on han estat presents la vicepresidenta del govern espanyol, soraya Sáenz de Santamaría, i els ministres de Justícia i Ocupació, Alberto Ruiz Gallardón i Fátima Báñez, a més del president del Congrés, Jesús Posada, i el president de la Comunitat de Madrid, Ignacio González. Báñez, que ha presentat a Wert com un “home modern que té Twitter” i que “pensa el que diu i diu el que pensa” que “vol guanyar una batalla fonamental per a Espanya” que és “la de l'educació”.

El ministre ha reivindicat la LOMQE ha recordat que “l'estancament” que registra l'informe de PISA, que situa l'Estat al lloc 25è de l'OCDE amb un “retorcés important” en matemàtiques “no es correspon”, amb el creixement de les inversions en un 38% entre 2003 i 2012. Segons Wert, malgrat que PISA posa de manifest que “si s'ajustés el resultat a l'evolució socio-econòmica de l'Estat aquest any, el resultat hauria d'haver estat molt superior”.

En aquest marc ha recordat que la prova es va fer a l'abril del 2012, abans que el seu govern adoptés “cap mesura de les que popularment es coneixen com a retallades”, i per tant “analitza principalment els dos governs anteriors a l'actual”. A més, ha promès que la LOMQE obtindrà els primers resultats positius al 2015, un cop hagi entrat en vigor.

Pel que fa a l'increment de les diferències de rendiment entre els alumnes amb nivell socioeconòmic alt respecte als menys afavorits, ha assegurat que no es pot atribuir en cap cas a una qüestió de recursos, i ha apuntat que “una hipòtesi raonable” té a veure amb el fet que “la proporció de la població immigrant és més alta a l'estudi del 2012 i la del 2003”.

En aquest marc ha destacat que les diferències de resultats entre alumnes immigrants i no immigrants són “significatives” i ha posat de manifest que aquesta pèrdua d'equitat “es produeix més dins dels centres que entre els centres”, de manera que “la imatge que el sistema educatiu està escindit entre escoles de rics i de pobres, en realitat no és així”.

Wert també ha recordat que la despesa en educació no obté els resultats esperats ni ha aconseguit corregir els alts índex d'abandó escolar, que al 2012 es va situar en el 24,9%, és a dir, que un de cada quatre alumnes abandonen l'escola, davant la mitjana europea del 12%. L'objectiu que s'ha marcat el Ministeri és reduir aquest abandó fins al 15%.

Lamenta que es “caricaturitzi” la LOMQE

Wert també ha negat que la LOMQE es posi en marxa sense consens, perquè en aquests mesos “he encaixat moltes mans de gent que se m'ha acostat i m'ha dit que està totalment d'acord amb la seva reforma”. En tot cas, ha admès que ha prevalgut una “imatge social” de la llei que és “una caricatura que alguns han volgut fer”, amb “eslògans i proclames” que “tenen molt poc a veure amb el contingut medul·lar de la LOMQE”. A més, ha afirmat que aquesta llei és només una “reforma parcial” de la LOE.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.