Societat

Catalunya i les comunitats no governades pel PP rebutgen davant Wert aplicar la LOMQE

Denuncien durant la reunió de la sectorial d'Educació que és “impossible” aplicar la nova llei d'educació el pròxim curs

Catalunya, País Basc, Andalusia, Astúries i Canàries han escenificat aquest dimecres abans de la reunió de la sectorial d'educació el seu rebuig a la LOMCE en un acte al Círculo de Bellas Artes de Madrid argumentant que és impossible “aplicar” la nova llei el pròxim curs en els terminis que pretén establir el Ministeri. A més, denuncien la manca de diàleg per part del govern espanyol en aquesta matèria i lamenten “la improvisació, la precipitació i la imposició” per part del ministre d'Educació. És per tot això que la consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, exigeix posar “fre” a la LOMQE per raons “qualitatives, temporals i de finançament”.

La consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, ha denunciat la manca de lleialtat per part del govern espanyol perquè “hem trobat a faltar un diàleg fluid i sincer amb les comunitats autònomes”. “El ministeri ha seguit treballant amb improvisació, precipitació i imposició”, ha subratllat la consellera, per afegir que els canvis que contempla la llei tampoc té “els recursos pressupostaris necessaris” per a la seva aplicació.

Per a Rigau és “un error gravíssim intentar aplicar el calendari”, i és per això que la conselleria exigeix “el fre” per raons qualitatives, temporals i de finançament. A més, considera que “ataca l'autonomia dels centres i disminueix la competència de la comunitat”. En aquest sentit, Irene Rigau ha sentenciat que “estem davant un projecte que atempta contra l'autonomia i contradiu les directrius de la UE” i ha insistit en demanar que “es freni una llei marcada per la imposició”.

La consellera d'Educació del govern basc, Cristina Uriarte, ha manifestat el seu rebuig “absolut” a la LOMQE i ha remarcat que no es pot “aplicar el pròxim curs”. Segons el govern basc, el desenvolupament normatiu dels decrets d'aplicació que pretén aprovar el govern espanyol correspon a les Comunitat Autònomes i, segons la consellera basca, “aquest procés es força llarg, d'almenys 9 mesos”. “Per això és inviable l'aplicació de la LOMQE el pròxim curs”, ha sentenciat.

Per a Uriarte també és inviable a nivell operatiu perquè “la planificació d'un curs necessita temps i no es pot improvisar”, i ha assegurat que ja l'han posat en marxa. Tots aquest aspectes s'han traslladat al ministeri a través d'un document d'al·legacions i “no hem rebut contestació”, ha subratllat.

Per al conseller andalús d'Educació, Luciano Alonso, es tracta d'una Llei “deficient, amb errors conceptuals i greus incoherències”.”No té en compte que les comunitats també som estat i que tenim competències exclusives en matèria educativa”, ha remarcat. Per aquest motiu, ha assegurat que la Junta d'Andalusa manté la idea de presentar un recurs d'inconstitucionalitat per invasió competencial. Finalment, ha considerat que la llei és impossible d'aplicar i que “els reials decrets que es veuran aquesta tarda agreujaran els problemes”.

La titular d'Educació del Principat d'Astúries, Ana González, també ha dit que l'aplicació de la LOMQE és “impossible” en els terminis que es volen marcar i l'ha titllat de “segregadora” perquè, al seu parer, “promou dos ritmes i dues escoles”. Finalment, la viceconsellera d'Educació de Canàries ha assegurat que “estem aquí per demostrar la improvisació total d'aquesta llei”, ja que ha lamentat que “han fet les coses d'esquena les comunitats”, acabat dient que “a banda de la improvisació també ens preocupa el finançament”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.