Societat

Mobilització

Preludi sobiranista a Reus

Els col·lectius a favor de la independència es concentren en una jornada lúdica a la plaça de la Llibertat

Aplaudeixen la imminent adhesió de la ciutat a l'Associació de Municipis per la Independència

Les entitats sobiranistes de Reus es mostren satisfetes davant la imminent entrada de Reus a l'Associació de Municipis per la Independència (AMI). Així ho va posar de manifest la coordinadora de Reus per la Independència, Arantxa Ros, durant la segona Festa per la Independència que es va celebrar, ahir dissabte, a la capital del Baix Camp: “Fa tres anys que demanen i promovem l'adhesió a l'AMI i la proposta cristal·litzarà en el primer plenari de funcionament normal de l'Ajuntament. Estem molt contents i emocionats”, va destacar la portaveu independentista.

La Festa per la Independència va tenir lloc durant tot el dissabte a la plaça de la Llibertat de Reus, amb diversos actes paral·lels i parlaments en què van prendre part diferents actors sobiranistes del territori. L'objectiu és “la visualització del procés al carrer i que es vegi que aquest no està parat i continua amb tota la força de la gent avui present”, va detallar Arantxa Ros. La plaça de la Llibertat va tenir diversos punts d'informació oberts durant tota la jornada per tal d'informar sobre el procés sobiranista i incidir en la importància de les pròximes eleccions catalanes previstes pel 27 de setembre, la principal fita en què treballa ara l'ANC i que contempla com el plebiscit sobre la independència de Catalunya. Entre els diversos actes, en un dels estands ja es podien comprar tiquets de bus per a tothom qui vulgui anar a omplir la Meridiana la propera Diada, l'11 de setembre.

La festivitat va donar el tret de sortida a les 11 del matí, quan el grup de recreació històrica dels miquelets de Catalunya van plantar el seu campament a la Llibertat per fer-se visibles: en dues tendes de campanya es podia veure l'espai típic on s'alimentava aquest grup de defensa del 1714 i, en un altre espai, els visitants van poder contemplar de primera mà la zona de manteniment i lleure, amb armament típic de l'època. Al voltant de la una del migdia, es va passar al vermut i, a la tarda, es va poder veure una cercavila de 25 colles geganteres.

Els actes es van allargar fins ben entrada la nit. A les nou del vespre, amb l'acte de lliurament a la ciutat de Reus d'un plançó del pi de les Tres Branques, l'arbre que s'ha convertit en símbol dels Països Catalans. En la cita van intervenir tres representants de diferents territoris de parla catalana: Neus Tur –de les illes Balears–, Toni Gisbert –d'Acció Cultural del País Valencià (ACPV)– i Pere Lluís Alvau –de l'Alguer. En el torn dels parlaments, van parlar els representants Pep Andreu –de l'Associació de Municipis per la Independència (AMI)–, Gabriel Rufián –Súmate–, Agustí Alcoberro –ANC– i Vicent Sanchis –Òmnium–. L'actor tarragoní Oriol Grau va cloure una jornada que va culminar, a última hora, amb la música en directe de l'orquestra Mitjanit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]