Administracions

turisme

enquesta

El turisme, segon problema més greu pels barcelonins

Escala posicions des del quart lloc de la llista de les principals preocupacions, que continua encapçalada per l'atur

El neguit es fa especialment notori als barris més saturats

El trànsit puja fins a la tercera posició

El turisme ja és el segon problema més greu que té Barcelona, en opinió dels ciutadans. La darrera enquesta de serveis municipals del consistori barceloní –la primera que analitza un any sencer del govern d'Ada Colau– ratifica la tendència a l'alça registrada l'any passat, en què el turisme va irrompre en el quart lloc del rànquing. Aquest treball estadístic es fa anualment a partir de sis mil entrevistes a barcelonins i, enguany, un 8,1% dels enquestats l'han assenyalat com el principal maldecap per als veïns. El turisme, doncs, ja només es veu superat per l'atur i les condicions de treball, que –amb un 13,4% de mencions– encapçala la llista de preocupacions des del 2012. La circulació i el trànsit escalen des de la cinquena fins a la tercera posició i també un 8,1% dels entrevistats els consideren el problema més greu. De fet, queden per sota del turisme només per unes dècimes.

L'enquesta va començar a reflectir la preocupació pel turisme l'any 2006 –llavors era pràcticament inexistent– i el nombre de barcelonins que el consideren el principal problema de la ciutat ha anat en augment, sobretot durant els últims tres anys. El neguit, com és lògic, es fa especialment notori als barris que reben més pressió turística, com ara el Gòtic, la Barceloneta, la Sagrada Família i el Poblenou. En canvi, a la Dreta i l'Esquerra de l'Eixample –per exemple– la principal preocupació és la circulació, mentre que al districte de Nou Barris ho és l'atur. Tots tres són problemes que preocupen especialment el govern municipal, tot i que els debats al voltant del turisme i de la circulació de vehicles estan ara més vius que mai.

“El del turisme és un debat de ciutat que s'ha de donar sí o sí; cal regular-lo per fer-lo sostenible i aquí hem de ser tan imaginatius i valents com sigui possible”, va dir el primer tinent d'alcalde, Gerardo Pisarello, en la presentació de l'enquesta. El portaveu del govern es va referir també al trànsit i va interpretar les dades com “un toc d'alerta”. “Aquesta radiografia ens està dient que hem d'enfortir més que mai el transport públic, que hem d'insistir en l'aposta perquè la línia 9 arribi a la Zona Franca i per tirar endavant projectes com el del tramvia”, va afirmar. L'enquesta revela que el 83,6% dels entrevistats aproven la gestió municipal –“sobretot en l'àmbit econòmic”, va remarcar Pisarello– i que el consistori manté la nota mitjana obtinguda el 2015 (un 6,3).

LA XIFRA

7,9
és la valoració mitjana que reflecteix l'enquesta quan es pregunta per la satisfacció de viure a Barcelona.

L'aparcament continua suspenent

Com el nom indica, un dels objectius de l'enquesta és que els barcelonins avaluïn el funcionament de 25 serveis municipals. De tots, el que obté més bona nota –igual que el 2015– són les biblioteques (7,8), seguides de la recollida d'escombraries (7,5) i els centres cívics (7,5). A la cua –i com l'únic que suspèn, any rere any– hi ha l'aparcament. De fet, en l'apartat que fa referència a l'evolució dels serveis, és l'únic en què hi ha una majoria d'entrevistats (51,4%) que consideren que ha empitjorat en l'últim any. Només un 4% creuen que ha millorat i un 33,3% el veuen igual. El metro (amb una nota de 7,1) i el Bicing (amb un 6) són els serveis que perden més puntuació respecte a l'any passat, tres dècimes. La neteja dels carrers obté un 6,7 –dues dècimes més– i es manté com un dels principals problemes, però cau de la tercera a la sisena posició. Tot i així, la millora de la neteja figura entre les principals demandes a l'Ajuntament, per darrere de la millora dels aspectes polítics i del transport.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona