Infraestructures i serveis

infraestructures

L'allargament de la C-32 fins a Lloret, a licitació per 52 milions

Els treballs començaran a Tordera i duraran 26 mesos

Els detractors de l'autopista fan una postal de Nadal i hi desitgen la suspensió de les obres

La Generalitat ha posat a licitació l'allargament de l'autopista C-32 fins a Lloret de Mar per 52.163.386,20 euros (preu sense IVA). L'anunci, publicat al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC), preveu que els treballs comencin a Tordera, a la GI-600, on s'acaba la C-32, a tocar de la carretera de Blanes. Les obres duraran dos anys i dos mesos.

Per aspirar a la construcció del projecte final del tram Tordera-Blanes-Lloret de la C-32, les empreses interessades tenen de termini fins al dilluns 23 de gener al migdia. L'obertura de pliques es farà una setmana més tard, el dilluns 30. El cost de l'obra anirà a càrrec de l'empresa Abertis.

La carretera, de 6,5 quilòmetres, estarà formada per tres carrils, dos de pujada i un de baixada, amb els sentits de circulació separats per una mitjana. En algun tram, hi haurà dos carrils.

D'altra banda, els opositors a l'obra, aplegats a la Plataforma Aturem la C-32, estan esperant si el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) admet a tràmit el seu recurs i suspèn cautelarment el començament de les obres.

Tot esperant el TSJC, els detractors de la C-32 repartiran demà i diumenge 10.000 postals de Nadal a Lloret i 10.000 més a Blanes en què deixen clars quins són els seus desitjos. En un costat de la postal conviden a “visitar els boscos que trinxaria la C-32 si no s'atura el projecte”. A l'altra, Aturem la C-32 expressa cinc desitjos, incloent-hi que els polítics “no impulsin autopistes que no resoldran els problemes de mobilitat Blanes-Lloret, en detriment de la millora de les carreteres existents”.

LA XIFRA

6,5
quilòmetres
de longitud fa el tram allargat de la C-32 Tordera-Blanes-Lloret. Abertis assumirà el cost de les obres.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Es replanteja la reurbanització del carrer Ample de Figueres

FIGUERES

Expropien el terreny que faltava per al recinte de l’Espai Cràter d’Olot

OLOT

El govern vol compromisos dels agents socials per frenar el canvi climàtic

barcelona

Adif desencalla per fi el darrer tram del parc Central

girona
medi ambient

Guardó per al Consorci del Ter

Nous refugis per a ratpenats a tocar del riu Ter

ripoll

TMB avança en l’electrificació de línies de bus en l’horitzó del 2021

barcelona
OLOT / SANT JOAN LES FONTS

Flors a la depuradora

L’acord Colau-PSC ja diluïa una nova gestió de l’aigua

barcelona