La vinyeta de trànsit estalviarà 160 milions al govern
Calvet busca la complicitat de Foment per implantar la taxa
El ministeri estudiarà què ha de fer amb els peatges
La gestió de les autopistes i de les vies de peatge torna a estar sobre la taula amb el canvi de govern a l’Estat. El govern català demanarà al Ministeri de Foment la seva complicitat per mirar d’avançar en la implantació de la vinyeta de trànsit, la taxa que pagarien residents i turistes o vehicles pesants per circular per les carreteres catalanes. L’impost permetria d’estalviar 160 milions anuals a l’administració, segons va avançar ahir el conseller Damià Calvet.
Entre l’estalvi en el manteniment de carreteres i els ingressos finals, la vinyeta (taxa amb adhesiu al vehicle) permetria de recuperar més de sis mil milions, segons les estimacions del govern que Calvet va avançar ahir en unes jornades sobre la gestió de les carreteres del RACC. El govern català pretenia implantar la taxa el 2019, però tot fa pensar que s’ajornarà la implementació de la taxa, que hauria d’eliminar progressivament també els peatges. L’ajornament es deu a la falta d’un consens entre les parts implicades: l’Estat, els col·lectius de conductors i transportistes, les concessionàries de carreteres de peatge... En aquesta línia, el secretari d’estat d’Infraestructures, Pedro Saura, va avançar ahir a la mateixa jornada que el Congrés de Diputats crearà una subcomissió per debatre sobre el futur de les autopistes. Força vies de peatge de les que travessen Catalunya acaben la seva concessió la pròxima dècada. La majoria, el 2021, però alguna el 2019, com el tram Tarragona-Alacant de l’AP-7.