Infraestructures i serveis

Bescanó i Sant Gregori enllesteixen un acord per a la passarel·la de connexió

Es rebaixa l’aportació dels dos municipis gràcies a més finançament extern

Una subvenció de la Diputació i del govern s’afegeixen a la del fons Feder

Cinc anys després de presentar-se oficialment a la premsa, a principi del mes de febrer del 2015, la passarel·la de connexió entre els municipis de Sant Gregori i Bescanó pot ser una realitat el 2020. Els dos ajuntaments estan enllestint l’acord de finançament d’un projecte llargament reivindicat després que s’hagin aconseguit més subvencions, el que ha permès rebaixar l’aportació dels dos municipis.

La previsió inicial del cost de la passarel·la és de 687.992,48 euros. Es tracta d’un pas molt usat pels veïns i els ciclistes de la zona, ja que connectaria la vall del Llémena i la del Ter. A principi d’any, es va aconseguir, a través del Departament de Territori i Sostenibilitat, una subvenció Feder que ascendeix a 315.510,61 euros. Ara, a més, el projecte té dues subvencions més: 40.797,45 euros del pla de foment de turisme de la Generalitat i 155.365,58 euros de la Diputació de Girona. En total, el finançament extern és de 511.664,03 euros. Així, resten 140.327 euros, que s’hauran d’aportar entre els dos municipis i s’està acabant d’enllestir la forma de finançar-los de forma equitativa.

L’alcalde de Sant Gregori, Quim Roca (Junts), va destacar que es tracta d’un projecte molt important per a la zona i, en aquest sentit, hi ha “molt bona entesa”. Roca va recalcar que el fet que la subvenció aconseguida hagi estat molt elevada ha estat un element determinant a l’hora de tirar endavant el projecte. L’alcalde de Sant Gregori va explicar que el projecte inclou un carril bici fins al camí ral de la vall de Llémena, que finança només Sant Gregori, ja que és un tram exclusiu d’aquest municipi. El cost del carril bici és de 162.663,19 euros i també inclou una subvenció.

L’alcalde de Bescanó, Xavier Vinyoles (ERC), va destacar que és una oportunitat per a connectar la vall del Llémena i la vall del Ter. Durant els anys d’oposició, els republicans s’havien mostrat crítics amb aquest projecte. Vinyoles va explicar que les reticències inicials al projecte giraven entorn de tres punts: el cost inicial del projecte, molt elevat, un finançament desequilibrat i la necessitat que fos un pont que permetés que hi passessin els vehicles. “Hem vist que, gràcies a les subvencions, s’ha rebaixat l’aportació que han de fer els veïns, que serà més racional”, destaca l’alcalde de Bescanó. Xavier Vinyoles hi afegeix que el cost serà “molt similar o inferior a fer un passallís” i menciona el projectefet a Manlleu. “Valorem que és un equipament que dinamitzarà el territori i la connexió entre la vall del Llémena i la vall del Ter”, comenta Vinyoles.

Un cop signat l’acord, s’ha de validar en els respectius plens i, posteriorment, aprovar el projecte per poder treure a licitació a principi del 2020.

LA XIFRA

687.992
euros
és el cost previst per a la passera que ha de comunicar els dos municipis.

LA FRASE

Cal destacar que s’ha aconseguit més finançament extern i és un projecte que cal tirar endavant
Quim Roca
alcalde de sant gregori
La connexió entre la vall del Llémena i la del Ter sempre ens l’hem creguda i ara és una oportunitat
Xevi Vinyoles
alcalde de Bescanó


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona