Infraestructures

Redueixen a la meitat les freqüències del metro a Palma

Actualment només hi ha nou persones per trajecte durant el cap de setmana, i vint els dies laborables

El director general de Mobilitat, Antoni Verger, justifica la reducció de les freqüències del metro com “una adequació de les freqüències a l'ús real dels mesos d'estiu, pel descens d'activitat a la universitat i el polígon de Son Castelló”.

Verger assegura que no es pot mantenir el servei davant el notable descens de viatgers a l'estiu.

De fet, les dades facilitades parlen per si soles: si la mitjana d'usuaris a l'hivern és de 8.000 persones diàries entre setmana, amb uns 50 viatgers de mitjana en cada tren, a l'estiu la utilització baixa a uns 20 passatgers per tren. Els caps de setmana d'estiu, el nombre d'usuaris per tren cau a 9 o 10 persones.

Fins al 5 de setembre, en total hi haurà 64 combois de metro de dilluns a divendres i 32 els caps de setmana. A l'hivern hi ha 120 freqüències en els dies laborables i 64 els caps de setmana, que arriben a entre 1.300 i 1.400 usuaris els dissabtes, i prop de 900 els diumenges.

Aquest és el primer cop que s'aplica la reducció de freqüències del metro. La mesura suposa un estalvi d'energia de 55.000 euros i de 81.000 en despeses de personal per la supressió d'hores extraordinàries.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona