Infraestructures

INFRAESTRUCTURES

Gandesa tornarà a reclamar l'A-68 a Foment

L'Ajuntament ha contactat amb les cambres de comerç de Tortosa i Reus i han decidit reprendre el debat després de les eleccions municipals

El traçat per Morella i Vinaròs tampoc ha avançat

L'Ajuntament de Gandesa tornarà a reclamar que l'autovia A-68, que ha de connectar el nord de l'Estat amb el Mediterrani, passe per Gandesa, seguint el traçat de l'N-420. Una opció que el ministre de Foment, José Blanco, va descartar fa més d'un any i mig quan va fer públic que l'autovia després de Val d'Algorfa (Baix Aragó) continuaria per Morella, la Jana i Vinaròs (Baix Maestrat). Amb tot, Foment no ha iniciat els tràmits per executar l'A-68 per aquest traçat (seguint l'N-232), per al qual l'alcalde de Gandesa, Miquel Aubà, considera que encara hi ha possibilitats. I en aquest sentit ha iniciat converses amb les cambres de comerç de Tortosa i Reus que fa dos anys, juntament amb tots els partits polítics catalans, els representants de les patronals i dels sindicats van fer un acte multitudinari a Gandesa reclamant el pas de l'autovia per la Terra Alta. “Després de les eleccions municipals reobrirem el debat”, ha dit Aubà, que continua defensant que l'opció de Gandesa “és la millor”. “Foment no ha fet mai públics els estudis econòmics, ambientals i socials que justifiquen l'opció de Vinaròs”, ha manifestat l'alcalde de Gandesa. “Castelló ja té un aeroport sense avions, a veure si ara tindrà una autovia sense cotxes”, hi ha afegit.

L'Ajuntament de Gandesa sosté que l'actual situació de crisi econòmica fa estudiar altres fórmules de finançament d'aquesta infraestructura, que podria incloure capital privat. Foment va enviar a finals de l'any passat l'estudi informatiu de l'A-68 entre Fuentes de Ebro i Val d'Algorfa al Ministeri de Medi Ambient perquè formulés la declaració d'impacte ambiental, però encara no s'ha començat a redactar l'estudi informatiu del tram que connectarà amb el Mediterrani, tot i que el pressupost de l'Estat preveia una partida de 100.000 euros el 2010 per iniciar els estudis. “No hi ha res d'aquests estudis, com tampoc s'ha avançat en el desdoblament de l'N-420”, ha assenyalat l'alcalde de Gandesa. Tot i que el Ministeri de Foment va decantar-se per l'opció valenciana de l'A-68, va comprometre's a desdoblar alguns trams de l'N-420 entre Val d'Algorfa i Reus. Per la seua banda, el PP valencià es compromet a impulsar l'A-68 per Vinaròs si guanya les eleccions municipals.

LA XIFRA

19,3
milions d'euros
és el pressupost aproximat de la variant de la C-43 al seu pas per Gandesa.

Un pas endavant per a la variant de la C-43

El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat ha iniciat el procés d'informació pública de l'estudi informatiu i de l'estudi d'impacte ambiental de la variant de la C-43 al seu pas per Gandesa. En aquest sentit, el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya publicava ahir l'anunci corresponent perquè administracions, entitats i particulars puguen presentar les seues propostes. Actualment, la C-43 travessa el nucli urbà de Gandesa i amb la construcció de la variant s'evitarà el trànsit de pas per la capital de la Terra Alta, es millorarà la mobilitat i la seguretat viària a l'entorn.

Pel que fa a la longitud de la nova carretera serà de 4 quilòmetres i connectarà amb la variant de l'N-420 prevista pel Ministeri de Foment. El pressupost estimat del vial és de 19,3 milions d'euros per construir una via de 10 metres d'amplada, formada per dos carrils de 3,5 metres cadascun i dos vorals d'1,5 metres. El traçat que proposa la Generalitat s'inicia en un enllaç de la variant de l'N-420 que ha de fer Foment, a 1,3 quilòmetres a l'oest del nucli urbà, i finalitza a l'actual C-43, poc abans del barri de les Planes. La variant de la C-43 tindrà un l'enllaç amb la carretera que va de Gandesa a Bot i, al punt final, una gran rotonda que facilitarà l'accés al polígon.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona