Infraestructures

infraestructures

Adif no es compromet que el TAV estigui a punt el 2012

Els terminis d'execució de l'obra entre Barcelona i Girona, pendents dels tràmits de 2 contractes

A Girona falta posar a licitació l'acabament dels accessos i la connexió amb l'estació actual

Els mesos passen, i el Ministeri de Foment té els terminis molt ajustats per poder complir el compromís de tenir la línia del TAV en funcionalment aquest 2012. La construcció de la infraestructura entre Barcelona i Figueres, el tram que queda pendent ara mateix del projecte de connexió amb França, està avançant a un ritme alt però no queda clar que tot estigui a punt a finals d'aquest any. De fet, Adif –l'ens estatal que gestiona les infraestructures ferroviàries– no va assegurar, ahir, el compliment del termini, i no va voler desmentir ni confirmar les informacions que apunten que la posada en servei del TAV podria tenir un retard.

El problema té, sobretot, una causa, que són els dos contractes que encara han de sortir a concurs. Un és el d'acabar els accessos i la connexió entre el TAV i l'estació actual de Girona. I l'altre, de més envergadura, és el muntatge de la via entre la Sagrera de Barcelona i Mollet del Vallès. Des d'Adif van assegurar ahir que la tramitació administrativa dels dos contractes es farà “immediatament”, i que es posaran a licitació tant aviat com sigui possible per complir les previsions de calendari i tenir en marxa el TAV “en el menor termini possible”, sense especificar cap data concreta. Des d'Adif afirmen que paral·lelament s'estan fent treballs previs a la col·locació de les vies per accelerar-ne la construcció. La duració de les obres en aquests dos trams anirà en funció del concurs i l'adjudicació, i després encara faltarà el període de proves, que també variarà en funció dels resultats que es vagin obtenint.

Percentatges d'obres

Fonts del Departament de Territori i Sostenibilitat van afirmar ahir que tenen constància que falta la licitació dels dos trams, i que es tracta d'una informació “preocupant” perquè podria fer que la posada en servei de tot el TAV entre Barcelona i la frontera es retardés fins a la primera meitat del 2013. En tot cas, des d'Adif es recordava que a hores d'ara s'ha construït ja un 93% de la plataforma entre Barcelona i Figueres –això inclou túnels, viaductes i la base de la via–, i que el muntatge de la via ja està finalitzat en els trenta quilòmetres entre Sant Julià de Ramis i Figueres.

També s'ha col·locat un 60% de la catenària entre Barcelona i Figueres, i s'està treballant en la resta de trams.

LA DATA

2012
És l'any
que està previst, oficialment, que s'acabin les obres i que el TAV ja funcioni entre Barcelona i Figueres.

LES XIFRES

60
per cent de la catenària
s'ha posat entre Barcelona i Figueres, i en uns 90 quilòmetres la instal·lació ja està acabada.
2
contractes
són els que queden pendents d'anar a concurs; un a Girona i l'altre, entre Barcelona i Mollet.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.