Infraestructures

Aprovada la rebaixa a l'AP-2 per als camions de l'N-240

El Consell de Ministres dóna llum verd finalment a la bonificació de fins al 50% en els peatges entre Lleida i Montblanc per fomentar el desviament voluntari dels vehicles de gran tonatge

El Consell de Ministres va aprovar finalment ahir el conveni entre el govern de l'Estat i Autopistas Concesionaria Española SA, perquè els vehicles pesants de quatre o més eixos es puguin beneficiar del desviament voluntari des de l'N-240 cap a l'AP-2 en el tram Lleida-Montblanc, a canvi de bonificacions de fins al 50% en el peatge de l'autopista.

Com ja es va anunciar fa unes setmanes, es tracta d'un pla que posa en marxa el Ministeri de Foment de desviament voluntari de camions des de carreteres convencionals cap a autopistes de peatge que s'aplicarà com a prova pilot fins al 30 de novembre en sis trams de carretera, un dels quals és el Lleida-Montblanc. La mesura havia d'entrar en vigor l'1 de juliol, però es va retardar fins a la seva aprovació.

Estalvi

El pla afecta vies de diversos punts de l'Estat i, en el cas de Catalunya, aquesta prova pilot es realitzarà en el tram de carretera Lleida-Montblanc, tal com s'havia anunciat. La mesura suposarà un estalvi de 5,85 euros per vehicle i recorregut.

Foment calcula que se'n podran beneficar uns 145.000 vehicles pesants. Els transportistes que prenguin l'alternativa de pagament s'estalviaran 16 minuts de conducció respecte als 43 minuts estimats per fer el recorregut per l'N-240.        

Avaluació

Mentre duri la prova pilot, el Ministeri de Foment avaluarà l'efectivitat de la mesura i la seva viabilitat pressupostària per determinar la possibilitat d'una implantació definitiva als trams actuals d'autopista i l'extensió a d'altres, segons va explicar ahir la vicepresidenta del govern espanyol, Soraya Sáenz de Santamaría.

LES XIFRES

145.000
camions
calcula Foment que es podrien beneficiar de la mesura adoptada ahir pel Consell de Ministres.
50%
és el descompte
que s'aplicarà als camions que utilitzin l'AP-2 entre els peatges de Lleida i de Montblanc.

Desconfiança i escepticisme

La mesura posada en marxa ahir pel govern espanyol ja va ser rebuda en el seu dia amb desconfiança des del territori i amb escepticisme des del govern de la Generalitat. Davant la demanda de gratuïtat del tram de l'AP-2 entre Lleida i Montblanc que pugui descongestionar l'N-240, la simple bonificació és poc incentivadora.

L'alcalde de Montblanc, Josep Andreu, va assegurar en el seu dia: “Algun camió més passarà per l'autopista, però no crec que arregli res. Els transportistes tenen bonificat fins al 75% entre Fraga i Alfajarín, i la majoria continuen passant per la carretera. S'ha de ser més agosarat.” I el de les Borges Blanques, Enric Mir, deia que “tot el que pugui reduir el volum de trànsit és positiu, però no aporta una solució definitiva”.

La conselleria de Territori també va mostrar el seu escepticisme davant la voluntarietat de la mesura de Foment. Des de la Generalitat s'aposta per l'experiència de Girona amb l'N-II i l'AP-7 amb desviament obligatori, que, segons asseguren, ha estat un èxit, ja que millora la mobilitat i la seguretat viària.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona