Infraestructures

El carril bus entre Blanes i Lloret, quan hi hagi diners

El Parlament va aprovar ahir una proposta del PP esmenada per Junts pel Sí per prioritzar aquest carril

El Parlament va aprovar ahir una proposta de resolució presentada pel PP amb esmenes de Junts pel Sí que reclama que es considerin “prioritàries les actuacions que millorin el nivell de servei i la fluïdesa del trànsit a les vies de comunicació entre Blanes i Lloret, i que permetran un millor servei de transport públic entre ambdues ciutats”.

La proposta insta el govern a prioritzar l'impuls de les obres de construcció del carril bus VAO entre Blanes i Lloret atenent “les necessitats pròpies del volum de trànsit entre ambdues ciutats” i tan bon punt el departament responsable disposi de “les condicions necessàries per a la seva promoció”. La proposta inicial del PP demanava que s'habilités una partida en el pressupost de la Generalitat per iniciar les obres del carril durant aquest any, però finalment la proposta esmenada parla d'impulsar les obres “en funció de les disponibilitats pressupostàries vigents”.

Els inicis del projecte se situen l'any 2005, quan l'Ajuntament de Blanes i la Generalitat van acordar redactar un estudi de mobilitat a la Selva i de la viabilitat de construir aquest carril bus per solucionar els problemes de congestió del transport urbà i interurbà de la zona.

A principis del 2008 la Generalitat va posar a licitació l'estudi informatiu basant-se en l'ampliació de la GI-682. El març del 2013 es va adjudicar la redacció del projecte, però va quedar aturat. Es tracta d'una actuació en 6,25 km de la carretera GI-682, amb vuit parades al llarg del recorregut.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona