Infraestructures i serveis

La zona blava de Castelldefels serà de gestió municipal

L’Ajuntament assumirà l’aparcament regulat de la platja a l’abril

La zona blava del centre ja és de gestió pública

L’Ajuntament de Castelldefels gestionarà, a través de l’empresa municipal Serveis Ambientals de Castelldefels (SAC), la zona blava i verda de la platja a l’abril, un cop acabi la concessió que té l’empresa Valoriza. D’aquesta manera tot l’aparcament regulat del municipi serà de gestió municipal, ja que la zona blava del centre el gestiona, des que es va posar en marxa, SAC.

El govern municipal ha decidit no prorrogar el contracte amb Valoriza cinc anys més després d’haver encarregat un estudi sobre la viabilitat econòmica del servei. Aquest estudi va concloure, segons el govern, que la manera més eficient de prestar el servei és que el consistori l’assumeixi, ja que el benefici del primer any serà d’1 milió d’euros. Els ingressos seran de 2,7 milions, mentre que la prestació del servei tindrà un cost d’1,7 milions.

En les pròximes setmanes, SAC començarà un procés de diàleg amb la ciutadania per recollir propostes de millora a l’aparcament de zona blava i verda –aquesta segona és gratuïta per als residents a Castelldefels–. La flexibilitat a l’hora d’introduir canvis és un dels arguments que defensa la tinenta d’alcaldia i presidenta del SAC, Candela López, que destaca que “el benefici que rebia l’empresa privada retornarà a la butxaca de la ciutadania”. El consistori es compromet d’altra banda a subrogar els 25 treballadors de Valoriza a l’empresa municipal i incrementar el personal per cobrir de manera “òptima” el servei.

La gestió municipal de tot l’aparcament regulat de la ciutat arribarà gairebé un any després de la municipalització del servei de neteja diària i la recollida de residus. “La millora del servei és palpable i hem aconseguit que Castelldefels estigui més neta”, declara López.

LA DATA

9.4.2018
És el dia
en què la gestió de la zona blava i verda de la platja passarà a ser de gestió municipal a través de SAC

L’aparcament a la platja, uns servei sempre polèmic

Redacció

La zona verda i blava de la platja es va posar en marxa el juliol del 2013 i des del principi va estar envoltada de polèmica. Era l’època en què el PP presidia el govern municipal i la posada en marxa del servei es va trobar amb l’oposició dels partits que ara governen i de nombrosos veïns i empresaris, que criticaven sobretot que s’hagués de pagar en èpoques en què l’afluència a la zona de la platja és molt baixa. La zona blava i verda s’ha de pagar entre maig i octubre, excepte a la zona on es concentren botigues i restaurants, on s’ha de pagar els caps de setmana de tot l’any i la vigília de festius.

Un any després de la implantació del servei, Valoriza va reclamar al consistori una compensació de 660.000 euros i una pujada del 60% de les tarifes per compensar les pèrdues del primer any i per les millores no previstes al contracte que va haver d’assumir. Les pèrdues, va argumentar Valoriza, venien motivades, entre d’altres, per la reducció de places d’aparcament. Les tarifes es van incrementar un 10% a canvi de rebaixar en dues hores la franja de pagament, entre altres mesures. El consistori, però, va haver de pagar 800.000 per evitar un judici per les pèrdues de Valoriza.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona